دیدبان

آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی دارفانی را وداع گفت

آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی دارفانی را وداع گفت

دیدبانحضرت آیت الله العظمی سید عزالدین حسینی زنجانی بامداد امروز (سه شنبه)  بعد از سپری کردن یک دوره بیماری در مشهد دارفانی را وداع گفت.

ايشان طی هفته‌های گذشته شرايط جسمی مناسبی نداشته و پزشكان تشخيص داده بودند كه بايد تحت عمل جراحی قرار گيرند. این مرجع عالیقدر پس از طی درمان، دوران نقاهت را سپری می‌کردند که صبح امروز (سه شنبه) با وخامت حال ایشان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فرزند ارشد آیت‌الله حسینی زنجانی با تائید ارتحال حضرت آیت الله سید عزالدین حسینی گفت: پیکر این فقید سعید صبح روز پنج‌شنبه راس ساعت 8:30 در مسجد حوض لقمان مشهد تشییع و برای تدفین به مرقد امام‌رضا (ع) برده خواهد شد.

مرجع عالی‌قدر حضرت آيت‌الله العظمی سيد عزالدين حسينی موسوی مجتهد زنجانی در سال 1300 هجری شمسی در خاندان علم و فقاهت، در شهر زنجان ديده به جهان گشود.

معظم‌له بنا به درخواست جمعی از مؤمنين و فضلاء حوزه علميه در سال 1354 رساله عمليه خود را با عنوان «رساله جامع الاحكام» در مشهد مقدس منتشر كرد.

پس از رحلت حضرت آيت‌الله العظمی اراكی، رساله فعلی ايشان با عنوان «رساله توضيح المسائل» در سال 1373 منتشر شد. دفاتر معظم‌له در شهرهای مشهد، زنجان و تبريز فعال هستند و در ايام حج بعثه معظم‌له به منظور پاسخ گويی به استفتائات مقلدين و ساير امور شرعی در مدينه منوره و مكه مكرمه مستقر است.

ایشان جایگاه ویژه ای در بین دانشگاهیان در مشهد داشتند و در مسجد امام صادق(ع) خیابان دانشگاه مشهد اقامه نماز می کردند.


منبع: مهر

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران