دیدبان

استفاده از VAR در لیگ برتر جدی شد

استفاده از VAR در لیگ برتر جدی شد
دیدبان؛ کارگیری ازاین سیستم امروز در فوتبال ایران بیش از فوتبال هر کشوری ضرورت دارد به این خاطرکه میزان اشتباهات داوری در فوتبال ایران خیلی بالاست و  در هفته ها شاهد هستیم اشتباهات داوری روی نتیجه سه بازی تاثیر می گذارد.
در نشست دیروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بار دیگر مهدی تاج در خطاب به رئیس کمیته داوران بر فراهم کردن استفاده از سیستم VAR یا همان تیم داوری ویدئویی در استادیوم های ایران تاکید کرد. هر چند قرار است این سیستم ابتدا در استادیوم آزادی راه اندازی و تجربه شود و بعد از آزمون و خطاها در دیگر استادیوم های فوتبال ایران برقرار شود.
در خبر سایت فدراسیون فوتبال این چنین آمده است:« در جلسه دیروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آماده سازی شرایط استفاده از VAR در لیگ برتر بحث و تبادل نظر کردند و با ارائه گزارش فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران مقرر شد تا با طرح  اجرایی در جلسه ای با حضور سازمان لیگ و کمیته داوران مورد ارزیابی نهایی قرار گیرد.»
فیفا به تازگی در گزارشی که به همین منظور منتشر کرد آورده که سیستم کمک داور ویدئویی جلوی خیلی از اشتباهات فاحش داوران را گرفته است. به نظر می رسد راه اندازی این سیستم در فوتبال ایران کمی زمان بر باشد به این خاطر که باید در استادیوم های فوتبال اتاقی برای برقراری سیستم VAR  تهیه دیده شود و از همه مهمتر تجهیزات این سیستم است که برخی از آنها باید از خارج از کشور وارد شود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟