دیدبان

کانادا، عرضه نفت خود را کاهش می دهد

کانادا، عرضه نفت خود را کاهش می دهد
دیدبان؛ به نقل از بلومبرگ، میشل ناتلی نخست‌وزیر ایالت آلبرتای کانادا اعلام کرد تولید کنندگان نفت این ایالت باید از ابتدای ماه آینده میلادی روزانه 325 هزار بشکه از عرضه خود به بازار جهانی بکاهد.
این اقدام این ایالت باعث شد تا در کنار تاثیر مثبت توافق آتش‌بس تجاری بین چین و آمریکا قیمت نفت در مبادلات امروز حدود 5 درصد رشد کند.
325 هزار بشکه در روزی که قرار است از عرضه نفت آلبرتا کاهش یابد معادل مجموع تولید گینه استوایی، گابون و جمهوری کنگو است که هر سه عضو اوپک هستند.
این نخستین بار طی حدود سه دهه گذشته است که دولت کانادا اقدام به دخالت بر بازار نفت این ایالت کرده است.
کوین‌برن مدیر بخش بازارهای نفت آمریکای شمالی در مؤسسه IHS مارکت می‌گوید: می‌توان گفت که آلبرتا به طور ناخواسته با اوپک در راستای کاهش عرضه همراه شده و قیمت نفت را صعودی کرده است.
این میزان کاهش عرضه نفت توسط آلبرتا چشمگیر است.
کاهش عرضه نفت توسط کانادا تاثیر مستقیم بر بازار نفت آمریکا به عنوان بزرگترین خریدار نفت کانادا دارد.
کانادا تنها چند ساعت پس از تصمیم عربستان و روسیه برای ادامه اجرای توافق همکاری در راستای مدیریت بازار نفت در سال 2019 از تصمیم خود برای کاهش عرضه خبر داد.
کانادا پنجمین تولید کننده نفت در جهان محسوب می‌شود که بخش قابل توجهی از نفت این کشور از میادین نفت شنی آلبرتا تامین می‌شود.
تا پیش از تصمیم دولت آلبرتا برای کاهش عرضه تولید نفت در این ایالت به قدری بالا رفته بود که زیرساخت‌های انتقال پاسخگوی نیاز شرکت‌ها نبودند و تمام انبارهای نفت آلبرتا نیز پر شده بودند و در نتیجه شرکت‌ها مجبور بودند نفت تولید شده را با قیمتی کمتر از 15 دلار در هر بشکه عرضه کنند و در این حالی بود که قیمت نفت آمریکا 40 تا 50 دلار از قیمت نفت کانادا گرانتر است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»