دیدبان

داورزنی: تکلیف روسای بازنشسته والیبال، کاراته و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان هفته مشخص می شود

داورزنی: تکلیف روسای بازنشسته والیبال، کاراته و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان هفته مشخص می شود
دیدبان؛ محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره صحبت‌های بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی و اینکه روسای بازنشسته هیات‌ها مشکلی برای ادامه کار ندارند، اظهار داشت: لازم است به عقب‌تر برگردم. دوستان ما در سازمان بازرسی به استناد ماده 15 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اعلام کردند تمام قوانینی که بر فدراسیون‌ها جاری است در هیات‌ها هم اجرایی است. اگر شخصی در شهرستان یا مرکز استان شاغل و مشمول باشد اگر در هیات هم مشغول باشد چه رئیس، نایب‌رئیس و دبیر، شغل محسوب می‌شود و ممنوعیت دو شغله‌ها را دارد.
وی افزود: جلسات متعددی را داشتیم و قرار شد در اساسنامه جدید این تبصره از اساسنامه حذف و این مشکل در هیات‌ها حل شود. اگر قرار بود هیات‌ها تبدیل به شغل شود بار مالی زیادی برای دولت دارد. نمی‌توان هیات‌ها را که NGO هستند تبدیل به شغل کنیم. بعد از ابلاغ مصوبه‌ و اینکه فدراسیون‌ها در زمره نهادهای عمومی غیردولتی هستند، ما با این مسئله روبه‌رو شدیم که مجموعه دوستان ما چه حقوق‌بگیر باشند چه نه چون به عنوان مسئول کار می‌کنند طبق ابلاغیه دیوان محاسبات مشمول می‌شدند باید می‌رفتند که این اتفاق افتاد. تا آخر این هفته نباید بازنشسته‌ای را در فدراسیون‌ها به عنوان مسئول داشته باشیم.
داورزنی در ادامه گفت‌وگو با رادیو ورزش، یادآور شد: از آن طرف سازمان بازرسی نامه‌ای را به وزارت ورزش ابلاغ کرد که به استناد همان بحث گذشته در استان‌ها هم باید این مسئله را رعایت کرد. به همین دلیل به استان‌ها ابلاغ شد در هیات‌ها از بازنشسته‌ها استفاده نشود.چند روز اخیر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از دیوان محاسبات سوالی پرسید که توسط معاون حقوقی دیوان محاسبات پاسخ داده شد. مطرح کرده‌اند که با توجه به ماهیت کار هیات‌ها اشتغال بازنشسته‌ها اشکالی ندارد. به دلیل  اختلاف نظر بین برداشتی که به خاطر ماهیت کار هیات‌ها صورت گرفته، باعث ایجاد این شرایط شد که دیوان بگوید شامل نمی‌شود و سازمان بازرسی بگوید شامل می‌شود.
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش یادآور شد: با صحبت‌هایی که داشتیم قرار شد جلسه‌ای داشته باشیم. در اساسنامه جدید که در کمیسیون در حال بررسی است دنبال این هستیم این بحث برطرف شود. وزارت به دنبال این است از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. خیلی از افرادی که در هیات‌ها هستند به صورت افتخاری کار می‌کنند. برخی از دوستان با 50-55 سال بازنشسته می‌شوند که می‌توان از آنها در هیات‌ها استفاده کرد.
داورزنی درباره صحبت‌هایی که با بنی‌تمیم داشته، گفت: دیروز بنی‌تمیم صحبتی را با من داشت. چون در هیات‌ها تعدادی سرپرست و تعدادی بازنشسته داریم از بنی‌تمیم خواستم تکلیف سرپرستان را مشخص کند چون سرپرستان نمی‌توانند رای دهند. قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها باعث شد تا جابجایی‌هایی صورت بگیرد. با نامه دیوان محاسبات از بنی‌تمیم خواستیم تکلیف سرپرستان را مشخص کند تا در آینده مشکل بازنشسته‌های هیات‌ها را حل کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که مجمع فدراسیون کشتی تا پایان سال برگزار می‌شود، عنوان کرد: بله تلاش ما این است در کوتاهترین زمان این کار را انجام دهیم. ما به درخواست فدراسیون کشتی، بنی‌تمیم سرپرست شد و وزارت ورزش هم حمایت می‌کند. برای وزارت فرقی نمی‌کند و همان حمایت که در زمان خادم بود، از بنی‌تمیم هم هست و حمایت‌ها ادامه دارد. بنی‌تمیم برنامه‌ها را دنبال می‌کند و از طرفی مقدمات کار را برای مجمع انجام می‌دهد.
وی درباره مشخص شدن تکلیف روسای بازنشسته والیبال، کاراته و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، گفت: ضیایی و فرجی و بازنشستگانی که در باشگاه‌های دولتی هستند تکلیف‌شان تا پایان هفته مشخص می‌شود. باید گواهی لازم را بگیرند یا طبق قانون (ماده 60 جامعه ایثارگری) می‌توانند بمانند که امیدواریم دوستان بتوانند با استناد به همان قانون بمانند اگر نتوانند تا چهارشنبه این مسئله را حل کنند سرپرست برای هر دو فدراسیون مشخص می‌شود از طرفی مجمع هم برای 2 باشگاه تکلیف بازنشسته‌های خود را مشخص می‌کنند.
داورزنی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه سرپرستان فدراسیون‌ها می‌توانند برای نامزدی ریاست اقدام کنند، گفت: 8 فدراسیونی که سرپرست دارند غیر از کشتی از ابتدا بحث این بود در انتخابات شرکت نکنند و اجازه دادند انتخابات بی طرفانه باشد.
معاون وزیر ورزش درباره اینکه بنی‌تمیم می‌تواند برای نامزدی ثبت‌نام کند، اظهار داشت: بله چون از ابتدا صحبتی که بود منع قانونی در اساسنامه وجود ندارد که سرپرست نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند اما در فدراسیون‌های قایقرانی، هندبال و سه‌گانه توافق سازمانی انجام شد تا سرپرستان نامزد نشوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن