دیدبان

بیکاری هزاران کانادایی با تصمیم جنرال موتورز

بیکاری هزاران کانادایی با تصمیم جنرال موتورز
دیدبان؛ به نقل از اسپوتنیک، شرکت خودروسازی جنرال موتورز، روز دوشنبه از طرح جدید خود برای بازطراحی ساختار این شرکت و تعدیل ۱۵ درصد از نیروهای آن خبر داد. این تصمیم به شدت از سوی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مورد انتقاد قرار گرفته و وی این اقدام را ناامیدکننده خوانده است.
بنا به گفته چندین منبع آگاه، تعطیلی بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودروهای جنرال موتورز که در شهر اوشاوا در آنتاریو کانادا واقع است ۲۵۰۰ شهروند کانادایی را از کار بیکار می‌کند. در حالی جنرال موتورز این واحد را تعطیل می‌کند که خط تولید این شرکت در اوشاوا یکی از بهره‌ورترین خطوط تولید جنرال موتورز محسوب شده و تاکنون چندین جایزه در این زمینه برده است.
بر اساس بیانیه جنرال موتورز، این شرکت آمریکایی قصد دارد، چندین واحد تولیدی خود در آمریکا و کانادا را تعطیل کرده و ۱۴ هزار کارمند و کارگر خود را اخراج کند.
کارگران کانادایی که در واحد تولیدی جنرال موتورز کار می‌کنند، با توجه به اینکه این واحد تولیدی یکی از بهترین جاها برای کار در کانادا محسوب می‌شود، ابراز ناامیدی کرده و می‌گویند؛ این مسئله برای نسل‌های آینده نیز مشکل‌ساز خواهد بود.
روز گذشته نخست وزیر کانادا با رئیس اتحادیه یونیفور که اتحادیه کارگران خودروسازی در این کشور است، در این باره گفت‌وگو کرد. دبیر این اتحادیه پس از دیدار با نخست وزیر کانادا گفت که وی قرار است، در این زمینه در کنار کارگران مبارزه کند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»