دیدبان

اعلام آمادگی ترزا می برای دیدار با بن سلمان

اعلام آمادگی ترزا می برای دیدار با بن سلمان
دیدبان؛ در حالی که روابط کشورهای غربی پس از قتل یک روزنامه‌نگار منتقد توسط سعودی‌ها در استانبول رو به تیرگی نهاده، نخست‌وزیر انگلستان آماده است تا در حاشیه اجلاس کشورهای صنعتی موسوم به جی 20 با ولیعهد و حاکم غیررسمی عربستان سعودی دیدار کند.
یک مقام آگاه در دولت انگلستان در این خصوص به رویترز گفت: «در هفته‌های اخیر با دولت سعودی در تماس بوده‌ایم و این کار را به خاطر ارسال این پیام انجام دادیم که در پرونده قتل خاشقچی خواستار مسئولیت‌پذیری و شفافیت کامل هستیم.»
در شرایطی که لندن قصد جدایی از اتحادیه اروپا را دارد، نمی‌خواهد متحدانی چون ریاض را کنار بگذارد اما به نوشته رویترز پرونده قتل جمال خاشقچی در این مسیر به مانع بدل شده است.
این مقام انگلیسی می‌افزاید: «اگر این فرصت برای نخست‌وزیر دست دهد که این پیام را تکرار کرده و پیام‌های مهم دیگری در خصوص موضوع یمن را منتقل کند مطمئنم که از فرصت استفاده خواهد کرد. برقراری تماس مهم است اگر بخواهیم به این موضوعات بپردازیم.»
خاشقچی، روزنامه‌نگاری که در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست فعالیت می‌کرد، حدود دو ماه پیش برای انجام برخی امور اداری به کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول ترکیه رفت اما دیگر هرگز دیده نشد. او طعمه یک تیم ترور سعودی شد که با برنامه‌ریزی قبلی برای قتلش به استانبول آمده بودند و پس از قتل او جسدش را تکه‌تکه کردند.
بن‌سلمان، از سوی رسانه‌های غربی و بنابر روایت‌های متعدد توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آمر اصلی این قتل شناخته می‌شود.
پیش از این رئیس‌جمهور فرانسه نیز از آمادگی برای دیدار با بن‌سلمان خبر داده بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»