دیدبان

قصد شرکت ترامپ برای هدیه 50 میلیون دلاری به پوتین

قصد شرکت ترامپ برای هدیه 50 میلیون دلاری به پوتین
دیدبان؛ بازفید، رسانه‌ای که پیش از این از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده «آشغال» خطاب شده بود، گزارشی را منتشر کرده که می‌تواند دردسرهای زیادی را برای دونالد ترامپ در پی داشته باشد.
بنابراین گزارش، شرکت دونالد ترامپ قصد داشته یک پنت‌هاوس به ارزش 50 میلیون دلار به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در برج ترامپ که قرار بود در مسکو ساخته شود اعطا کند. این پیشنهاد در جریان مذاکرات برای ساخت این برج و در حین رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 مطرح شده بود.
بازفید می‌گوید برای این خبر چهار منبع دارد که یکی از آنها مبدع این پیشنهاد است.
روسیه بارها دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکذیب کرده اما دموکرات‌های آمریکا مستمرا مسکو را در این خصوص متهم می‌کنند، اتهاماتی که به‌نظر می‌رسد با کنترل مجلس نمایندگان از اول ژانویه جدی‌تر هم خواهند شد.
بازفید از دو مقام آمریکایی نقل کرده که «مایکل کوهن»، وکیل شخصی سابق ترامپ در خصوص این پیشنهاد با نماینده «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت‌وگو داشته است.
روز پنج‌شنبه رسانه‌ها گزارش دادند که انتظار می‌رود مایکل کوهن، در پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به جرم خود مبنی بر دروغگویی به کنگره اقرار کند. 
کوهن که تا چندی پیش مخزن اسرار ترامپ و کار چاق‌کن او به شمار می‌رفت چند ماه پیش هم به ارتکاب دست‌کم ۸ فقره جرم اعتراف کرده بود. 
کوهن مذاکرات مربوط به برج ترامپ در مسکو را هم پیش می‌برده و در دادگاه اعتراف کرده که در این خصوص به کنگره دروغ گفته تا از ترامپ و کمپین انتخاباتی او دفاع کرده باشد.
بازفید می‌نویسد: «افشای اینکه نمایندگان سازمان ترامپ قصد داشته‌اند ارتباط مستقیم مالی با رهبر یک کشور دشمن در اوج رقابت‌های انتخاباتی برقرار کنند سوالات تازه‌ای را در خصوص روابط رئیس‌جمهور ترامپ با کرملین به‌وجود می‌آورد.»
پیشنهاد مزبور البته در عمل به جایی نرسید چرا که قرارداد مربوط به برج ترامپ در مسکو با شکست مواجه شد. مشخص هم نیست که آیا ترامپ از قصد مربوط به اعطای برج آگاهی داشته یا نه اما کوهن می‌گوید که در خصوص مذاکرات مسکو به ترامپ و خانواده‌اش گزارش داده است.
گزارش بازفید درست ساعاتی پس از آن منتشر شده که ترامپ دیدار خود با رئیس‌جمهور روسیه را حاشیه اجلاس کشورهای صنعتی موسوم به جی 20 لغو کرد. بهانه لغو این دیدار بحران جدیدی بود که بین روسیه و اوکراین در تنگه کرچ رخ داد و طی آن روس‌ها چند کشتی اوکراینی را توقیف کردند.
کرملین در واکنش به لغو این دیدار تصریح کرد که این فرصتی برای پوتین است تا وقت خود را به دیدارهای مفیدتر اختصاص دهد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»