دیدبان

دردسر جدید برای ترامپ

دردسر جدید برای ترامپ
دیدبان؛ مایکل کوهن، وکیل مدافع سابق دونالد ترامپ، پذیرفته است که در جریان تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، به نمایندگان کنگره دروغ گفته است.
به گزارش بی بی سی، کوهن اتهامش را پذیرفته و گفته است در زمینه پروژه ساخت و ساز شرکت دونالد ترامپ در روسیه نمایندگان را گمراه کرده بود.
کوهن روز پنجشنبه بدون اعلام قبلی در دادگاهی در نیویورک حاضر شد.
این تازه‌ترین تحول در جریان تحقیقات درباره همدستی احتمالی ستاد انتخابات دونالد ترامپ با روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است.
مایکل کوهن سال گذشته پشت درهای بسته به سوالات کنگره پاسخ داد.
مطابق گزارش رسانه‌های آمریکایی او در شهادتش در کنگره، ارتباطاتش با مقام‌های روس در زمینه پروژه ساختمانی را کمرنگ جلوه داده بود. آن مذاکرات و طرح‌ها در نهایت عملی نشدند.
گزارش شده که کوهن پذیرفته است که برای کمرنگ کردن ارتباطاتش مطالب کذبی بیان کرده بود.
او هنگام خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران چیزی نگفت، اما وکیلش گفت: "آقای کوهن (با دادستانی) همکاری کرده است و به همکاری خود ادامه می‌دهد."
مایکل کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی دونالد ترامپ بود و پس از رسیدنش به ریاست جمهوری از او به شدت حمایت می‌کرد، تا جایی که گفته بود حاضر است خود را برای ترامپ در برابر گلوله‌ها سپر کند.
اما کمی پس از آن که ماموران هشت ماه پیش به خانه و دفتر کارش یورش بردند و اسنادی را ضبط کردند، اعلام کرد با تحقیقات درباره همدستی ادعایی با روسیه همکاری می‌کند.
او سه ماه پیش، هشت اتهام مالی را پذیرفت و از جمله گفت که به زنان مدعی ارتباط جنسی با دونالد ترامپ حق‌السکوت پرداخته بود.
چنین پرداخت‌هایی می‌توانند نقض قوانین انتخابات محسوب شوند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»