دیدبان

شیخ نعیم قاسم: آمریکا آرزوی خود برای اقتدار در منطقه را به گور خواهد برد

شیخ نعیم قاسم: آمریکا آرزوی خود برای اقتدار در منطقه را به گور خواهد برد
دیدبان؛ اولین گردهمایی دانشجویان لبنانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران به‌مناسبت سی‌امین سالگرد تشکیل بسیج دانشجویی و تشکیل هسته‌های مقاومت برای ایجاد حکومت بزرگ جهانی اسلام به‌فرمان امام خمینی(ره)، به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سالن فردوسی دانشکده ادبیات این دانشگاه و با حضور سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه و  شیخ نعیم قاسم نایب‌رئیس حزب‌الله لبنان و جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار شد.
نعیم قاسم، نایب‌رئیس حزب‌الله لبنان در این نشست با بیان اینکه "در عصر حاضر شاهد گسترش هرچه بیشتر انوار الهی در سراسر جهان برای گسترش اسلام هستیم"، افزود: امروز انوار الهی در سراسر جهان و به‌خصوص قلب مسلمانان نفوذ کرده و گوشه‌ای از اثرگذاری آن را در این مراسم مشاهده می‌کنیم. تکفیری‌ها که خود را مسلمان قلمداد می‌کردند، با اعمال قبیح‌شان نشان دادند از مسیر اسلام منحرفند.
وی افزود: کسانی که تابع دین اسلامند، نوری بین ظلمات کفر و استکبارند و این نور روز به روز بیشتر می‌شود تا به ظهور امام مهدی(عج) منتج شود و در آن دوران شاهد گسترش عدل و قسط در زمین، پس از گسترش ظلم و جور در عالم خواهیم بود. این وعده‌ای است که خداوند متعال، پیامبران و ائمه(ع) به مستضعفان متعال داده‌اند.
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: اگر کفار و مستکبرین سؤال می‌کنند "با آموزه‌های اسلام چگونه به پیشرفت و خوشی در زندگی می‌رسید؟"، خواهیم گفت "آنچه شما دارید ما برتر از آن را دارا هستیم. اگر علم دارید،‌ علم ما برتر از علم شماست و این را در عمل به اثبات رساندیم". جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از یک کشور اسلامی است که در پرتو علم و دانش خود به پیشرفت ادامه می‌دهد و از دیگر سو حزب‌الله نمونه‌ای از جوانان موفقند که در عالم جلوه‌گر شدند.
نایب‌رئیس حزب‌الله لبنان در اثبات کلام خود مبنی بر برتری مؤمنین بر کفار، با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَلَاتَهِنُوا وَلَاتَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ نه سستی کنید و نه اندوهگین باشید، چون شما برترین ملل دنیا هستید، اگرباایمان باشید». مسلمانان  به‌ویژه جبهه مقاومت اثبات کرده‌اند از جهت جهاد، علم، سیاست و تربیت از مستکبرین و کفار پیشروتر هستند.
نعیم قاسم درباره تلاش‌های بیهوده آمریکا برای کسب اقتدار مجدد خود در منطقه گفت: اکنون رئیس جمهور آمریکا به اسم مصالح استراتژیک و با شعار ثبات در منطقه، موشک‌های خود را به رژیم عربستان می‌فروشد تا مردم یمن را قتل‌عام کنند، این در حالی است که آمریکا و اسرائیل خود در مدت بسیار کوتاه هم از لبنان و هم اخیراً از غزه شکست خوردند. آمریکا با همکاری عربستان به‌دنبال بازگشت اقتدار خود در منطقه است و ما نیز می‌گوییم "این آرزو را با خود به گور خواهید برد".
وی افزود: دشمنان گرچه کودکان و زنان یمنی را قتل‌عام می‌کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند اراده آن‌ها را از بین ببرند. مردم یمنی افرادی شجاعند و با همین اراده مستحکم خود به‌زودی آن‌ها را شکست خواهند داد. 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»