دیدبان

سخنگوی جنبش انصارالله یمن: در شرایط فعلی مذاکره با متجاوزان معنایی ندارد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن: در شرایط فعلی مذاکره با متجاوزان معنایی ندارد
دیدبان؛ محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن تأکید کرد نماینده سازمان ملل در امور یمن در سفر اخیر خود نکته جدیدی ارائه نکرد و گفت‌وگو با طرفی که به‌دنبال تحقق چیزی است که در میدان نبرد در کسب آن ناتوان بوده است، معنایی ندارد.
وی تأکید کرد مارتین گریفیت نماینده سازمان ملل در امور یمن در سفر اخیر خود چیز تازه‌ای ارائه نکرد و به آنچه در خصوص اقدامات اعتماد‌سازی تعهد کرده بود،‌ وفا نکرد.
عبدالسلام که با روزنامه الثوره گفت‌وگو می‌کرد، افزود از نظر عملی، فرستاده سازمان ملل از لحظه‌ای که مأموریت خود را آغاز کرده تا کنون، کاری خاص انجام نداده است و فعالیت‌هایش همچنان در حد حرف و بحث و بررسی و وعده دادن است.
وی گفت گریفیت هیچ چارچوب سیاسی فراگیری برای راه‌حلی که مرحله انتقالی آتی را بر اساس شراکت و همکاری میان تمام طرف‌های یمنی در نظر بگیرد و در مسائل دیگری که وعده داده بود، ارائه نکرده است.
عبدالسلام افزود فرستاده سازمان ملل همچنین نتوانست کاری انجام دهد همچون بازگشایی فرودگاه، آزادی تمام اسیران و بازداشت شدگان و دور نگه داشتن اقتصاد از اقدامات ظالمانه و نیز در خصوص گام‌های اعتمادسازی هم کاری نکرده است.
سخنگوی انصارالله اظهار داشت: این شکست‌ها و ناکامی سبب می‌شود ما درباره اینکه آیا سازمان ملل می‌تواند کاری انجام دهد، بی‌اعتماد شویم.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»