دیدبان

افزایش تحرکات داعش در عراق

افزایش تحرکات داعش در عراق
دیدبان؛ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در نشست هفتگی دولت گفت که جلسه رای‌گیری پارلمان برای دادن رای اعتماد به بقیه وزرای پیشنهادی، بعد از دریافت بیوگرافی و سابقه آنها تشکیل خواهد شد.
قرار بود جلسه پارلمانی عراق برای رای اعتماد به وزاری باقی‌مانده کابینه عبدالمهدی روز سه‌شنبه برگزار شود که نمایندگان عراقی این جلسه را به سه‎شنبه هفته آینده موکول کردند.
نمایندگان پارلمان عراق از میان 22 وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر عراق، تاکنون تنها به 14 وزیر رای اعتماد داده‌اند و پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه همچنان خالی است.
به گزارش السومریه نیوز، نخست‌وزیر عراق در ادامه به فعالیت تروریستی عناصر داعش در استان نینوی واقع در شمال عراق و مناطق غربی آن اشاره کرد و افزود: تحرکات تروریست‌های داعش در این مناطق افزایش پیدا کرده است.
استان دیاله و رشته کوه «حمرین» که تا استان کرکوک امتداد یافته است و همچنین بیابان‌های غرب الانبار و مناطق غربی نینوی و مرز با سوریه عمده‌ترین مناطق حضور عناصر داعش محسوب می‌شود و نیروهای امنیتی تاکنون ده‌ها عملیات جست‌و‌جو و بازداشت این عناصر را انجام داده‌اند.
الحشد الشعبی پیشتر اعلام کرده‌ بود که با تمام توان در مناطق مشخص در استان نینوا و نوار مرزی مشترک با سوریه حضور دارد تا در برابر هرگونه تحرک عناصر داعش مستقر در مرزهای سوریه وعراق، ایستادگی کند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»