دیدبان

اردوغان: داعش دیگر در سوریه وجود ندارد

اردوغان: داعش دیگر در سوریه وجود ندارد
دیدبان؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد دیگر گروه تروریستی داعش به شکل سازمان‌یافته گذشته در سوریه وجود ندارد.
اردوغان طی سخنرانی در کنگره حزب «عدالت و توسعه» گفت: «داعش دیگر در سوریه وجود ندارد، فقط گروه‌های کوچکی تحت پوشش داعش ذخیره شده‌اند تا در ترکیه و منطقه آشوب ایجاد کنند».
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با ادعای اینکه گروه تروریستی داعش در جریان عملیات سپر فرات ترکیه در شمال سوریه نابود شد، توضیح داد: «ما متعهد هستیم که باقی‌مانده‌های این گروه را طی چند ماه آینده ریشه‌کن کنیم».
اردوغان همچنین درباره تنش‌های اخیر بین روسیه و اوکراین در تنگه «کِرچ» واقع در دریای سیاه نیز گفت: «ما از دوستان روسی و اوکراینی خود می‌خواهیم که این مشکلات را هرچه سریعتر از طریق گفت‌وگو حل کنند و بگذارند دریای سیاه، مکان صلح باشد».
روسیه روز یکشنبه، به بهانه ورود غیرقانونی 3 شناور اوکراینی به آب‌های سرزمینی این کشور در دریای سیاه، آنها را توقیف کرده و مورد بازرسی قرار داد. برخی رسانه‌ها مدعی هستند که نظامیان روسیه به تیراندازی به سمت اوکراینی‌ها، چند نفر از آنها را مجروح کرده‌اند.
وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره تیراندازی نظامیان روسیه به سمت شناورهای اوکراینی، تاکید کرده بود: «به عنوان یک کشور ساحلی، تاکید می‌کنیم که عبور و مرور از تنگه کِرچ نباید با مانع مواجه شود».

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»