دیدبان

اعتراض مصری ها برای سفر بن سلمان به کشورشان

اعتراض مصری ها برای سفر بن سلمان به کشورشان
دیدبان؛ کمیته ملی مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط در مصر امروز دوشنبه مخالفت خود با سفر ولیعهد سعودی به این کشور را اعلام کرد.
این کمیته تأکید کرد که عربستان سعودی دوست و رفیق رژیم صهیونیستی است و سعی دارد وضعیت منطقه‌ای خود را بهبود بخشد.
طبق گزارش شبکه المیادین، کمیته مذکور تأکید کرد که ما جنگ جنایتکارانه و شکست‌خورده بن سلمان علیه ملت مظلوم یمن را محکوم می‌کنیم.
در همین ارتباط «یحیی حسین» سخنگوی «الحرکة المدنیة الدیمقراطیة» جنبش مدنی-دموکراتیک مصر نیز گفت که آغوش مصر تنها به روی مبارزان باز است نه مظنونان (به قتل).
وی افزود که بن سلمان طراح اصلی تصاحب دو جزیره تیران و صنافیر مصر نیز است.
۱۰۰ تن از روزنامه‌نگاران مصری نیز با صدور بیانیه‌ای به شدت به انجام این سفر اعتراض کردند و خواستار محاکمه بن سلمان در دادگاه‌های بین‌المللی شدند.
در این بیانیه آمده است که نظام سعودی، ارزش‌های انسانی به خصوص حق حیات را در ازای شهروندان خود و کارگران مصری زیر پا گذاشته است و در این کشور، قانون حکم‌فرما نیست و سیستم قضایی مورد اعتماد وجود ندارد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر از جمله کاربران توییتر نیز به سفر احتمالی ولی‌عهد سعودی به کشور خود واکنش نشان دادند و هشتگی تحت عنوان «سفر ابو ارّه به مصر، مایه ننگ است»، راه انداختند.
این نخستین سفر دوره‌ای بن سلمان پس از رسوایی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.
جمال خاشقچی، شهروند سعودی مقیم آمریکا که در روزنامه واشنگتن‌پست قلم می‌زد، دهم مهر ماه در کنسولگری سعودی در شهر استانبول از سوی یک تیم ۱۸ نفر سعودی ترور شد و جسد آن مطابق اعتراف دادستانی کل سعودی مثله شده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»