دیدبان

اعتراض وکلای تونسی در آستانه سفر بن سلمان به کشورشان

اعتراض وکلای تونسی در آستانه سفر بن سلمان به کشورشان
دیدبان؛ «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی که روز یکشنبه (دیروز) در دومین ایستگاه سفر خارجی خود وارد بحرین شد با «حمد بن عیسی» شاه این کشور دیدار کرد.
بن سلمان قصد دارد روز سه‌شنبه نیز به تونس سفر کند و در همین ارتباط شبکه الجزیره امروز گزارش داد که جمعی از وکلای حقوقی تونس با ارائه دادخواستی فوری به دادگاه بدوی خواستار لغو سفر بن سلمان شدند.
«مبارکه البراهمی» نماینده پارلمان تونس نیز در این باره گفت که سفر بن سلمان به تونس در راستای ترمیم چهره وی پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول صورت می‌گیرد.
البراهمی در مصاحبه با شبکه المیادین افزود: «هرگز نمی‌پذیریم بن سلمان این لکه ننگ را با سفر به تونس، بشوید». وی اشاره کرد که بن سلمان جنایتکار است و آخرین جنایت وی نیز قتل خاشقچی است.
این نماینده پارلمان تونس تصریح کرد که ملت تونس مخالف سفر بن سلمان به این کشور است.
عبدالباری عطوان روزنامه‌نگار و تحلیلگر سرشناس جهان عرب امروز در رأی الیوم در همین خصوص نوشت که ولیعهد سعودی با سفر دوره‌ای به چند کشور منطقه، نه تنها نمی تواند چهره خود پس از ترور جمال خاشقچی را بهبود بخشد، بلکه موج بزرگ مخالفت نهادهای مدنی با این سفر می‌تواند او را بیشتر منزوی کند.
جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی دهم مهرماه برای دریافت مدارک مرتبط با ثبت ازدواج خود به کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه رفت اما در این کنسولگری توسط تیم اعزامی از عربستان سعودی به قتل رسید و بدنش هم مثله شد.
هرچند عربستان سعودی در ابتدا اعلام کرد که خاشقچی از کنسولگری خارج و بعد ناپدید شده است، اما مقام‌های ریاض به دنبال تشدید فشارهای رسانه‌ها و مقام‌های ترکیه‌ای ابتدا قتل او در کنسولگری را تایید کردند و بعد هم به مثله شدن او اذعان کردند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»