دیدبان

حذف دلار از معاملات اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

حذف دلار از معاملات اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا
دیدبان؛ به نقل از خبرنگار REGNUM، معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، سرگئی استورچاک در تاریخ 22 نوامبر در 13مین کنفرانس بین‌المللی سالانه "یکپارچگی اقتصادی اوراسیا" گفت: روسیه باید بیشتر درباره ترویج تبدیل محاسبات بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به روبل روسیه فعالیت داشته باشد.
وی اظهار داشت: با وجود این، صادقانه می‎توان گفت که لازم است محاسبات را به‌روبل روسیه انجام داد (واحد پولی بزرگترین اقتصاد اوراسیا).
استورچاک خاطرنشان ساخت: مسئله در مورد برخی از ترجیحات ملی فقط روسیه نیست، که اولویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، روسیه بزرگترین بازاری است که در آن مابقی اقتصادها که سرمایه، نیروی کار و مواد اولیه را فراهم می‌کنند، حضور دارد. منطقی است که ایده حل‌وفصل معاملات به‌روبل را مطرح کنیم.
به‌گفته وی، به این ترتیب بازار نیز به‌طور طبیعی توسعه می‌یابد: در روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه، روبل غالب است، گاهی اوقات در مبادلات متقابل کالا در واردات و صادرات تا 80 درصد غالب می‌باشد.
او در خاتمه افزود: در حقیقت، مسئله حذف دلار در فضای اوراسیا را ما پیش‌تر حل کرده‎ایم. دلار هر روز کمتر و کمتر به‌عنوان ارز پرداختی در قراردادها ظاهر می‎شود، با وجود این، لازم است که بیشتر در این راستا کار کنیم و من ضرورتی برای امتناع از روبل روسیه به‌عنوان ابزار اصلی پرداخت و محاسبات نمی‌بینم.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»