دیدبان

ناآرامی زمین در کرمانشاه!

ناآرامی زمین در کرمانشاه!
دیدبان؛ کماکان رسیدگی به مشکلات مناطق زلزله زده درجریان است. بنابر آمار ارائه شده از 150 روستای مناطق زلزله بازرسی صورت گرفته است. این بازرسی‌ها به منظور برآورد خسارات احتمالی است و تا ساعت 12 ظهر امروز به اتمام خواهد رسید.
از شب گذشته تا کنون مجموعاً 108 پس لرزه کرمانشاه را متاثر از خود کرده و 2 پس لرزه نیز بالای 5 ریشتر بوده است. هرچند مسؤول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه گفته است که از شب گذشته تا کنون این استان 152 بار لرزیده است.
فرهاد فروزی مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این باره گفت: اگرچه  محل گسل زلزله شب گذشته کمی با گسل زمین‌لرزه بزرگ آبان سال گذشته فاصله دارد، اما در همان زون گسلی خردشده قرار گرفته و پس‌لرزه همان زلزله محسوب می‌شود. 
وی ادامه داد: از شب گذشته تا ساعت هشت صبح امروز 152 زمین لرزه داشته‌ایم که از این تعداد دو مورد بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 37 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است. 
از سوی دیگر به منظور رسیدگی سریعتر به زلزله زدگان دومین جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار، آقای نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان قصرشیرین هم‌اکنون در حال برگزاری است.
استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروهای اجرایی در مدیریت خوب زلزله شب گذشته، گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و یا ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.
همچنین بنابر اعلام هلال احمر بسته‌های امدادی و تغذیه در مسیر ارسال به مناطق زلزله زده هستند و تا پایان امروز بین آسیب‌دیدگان توزیع خواهد شد.
ارسال 4 هزار بسته غذایی به مناطق زلزله زده
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال چهار هزار بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه شرایط اضطراری عمومی به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه خبر داد.
یکی از مشکلات مناطق زلزله زده، مسئله کدری آب شرب بوده که این مسئله در حال رفع است و بنابر گفته مسؤولین تا پایان امروز حل خواهد شد، به همین منظور و برای رفع موقت مشکل آب، بسته‌های آب معدنی در میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این باره گفت: آب شهرهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین از ساعت ۶ وارد مدار شده است.
تخت شاهی افزود:گیلان‌غرب و کرندغرب از منابع ذخیره‌ای در حال تأمین می باشد و در حال رفع کدری منابع اصلی هستیم.
وی اظهار داشت: استانهای معین همدان، کردستان، لرستان و ایلام در منطقه مستقر شدند و در صورت عدم تداوم پس‌لرزه‌ها مشکل خاصی در تأمین آب شهرهای منطقه وجود ندارد.
از سوی دیگر تخریب کامل و جدی در مناطق زلزله‌زده رخ نداده است و فقط به بخشی از منازل مسکونی و... خسارات جزیی رسیده است که کار تعمیر و بازسازی آنها از سر گرفته خواهد شد. 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟