دیدبان

برنامه جدید امریکا برای البغدادی و داعش

برنامه جدید امریکا برای البغدادی و داعش
دیدبان؛ به نقل از النهرین، منابع عراقی از تحرکات آمریکا در راستای حذف رقبای ابوبکر البغدادی به منظور بقای وی برای اجرای سیاست های مورد نظر آمریکا در منطقه پرده برداشتند.
جبار المعموری از رهبران حشد الشعبی عراق فاش کرد: نشست محرمانه سرکرده های مهم داعش چند روز قبل در شهرکی در سوریه و در نزدیکی مرز با عراق برگزار شد. مکان نشست بمب گذاری شده بود و به کشته شدن ۵ سرکرده داعش منجر شد. بر اساس اطلاعات واصله از نشست، همگی کشته شدگان اساسا از حامیان برکناری البغدادی از کرسی سرکردگی داعش بودند و کشته شدگان به غیر از یک سرکرده همگی از سرکرده های عراقی و سوری بوده اند.
وی تاکید کرد: بسیاری از سرکرده های داعش که طی ماههای گذشته از سوی پهپادهای آمریکایی کشته شده اند، اساسا از رقبای البغدادی و مخالفان وی بوده اند و مفهومش این است که آمریکا طرح حذف زودهنگام آنها را شروع کرده است و این ائتلاف قوی میان امریکا و البغدادی را نشان می دهد تا آمریکا، البغدادی را تقویت کند تا سرکرده داعش بماند و برنامه ها و طرح های آمریکا را در منطقه پیاده کند.
منابع عراقی اعلام کردند که داعشی ها در مناطق سوری در نزدیکی مرز با عراق هستند و اخباری از حضور ابوبکر البغدادی در یکی از این مناطق وجود دارد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»