دیدبان

جزئیات لیگ قهرمانان آسیا 2019

جزئیات لیگ قهرمانان آسیا 2019
دیدبان؛ فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور قرعه‌کشی شد و بر این اساس استقلال در گروه C و پرسپولیس در گروه D رقابتهای جای گرفت. تیمهای ذوب و آهن و سایپا نیز در صورت عبور از مرحله پلی‌اف به ترتیب در گروه A و B  قرار خواهند گرفت. بارزترین نکته در قرعه کشی این دوره، عدم توزیع مناسب تیمهای قدرتمند غرب آسیا در گروه‌های چهارگانه است و ظاهرا سیدبندی که قبلاً برای این مسابقات اعلام شده بود در نظر گرفته نشده است
گروه A:مسیر ساده ذوب‌آهن برای صعود
این گروه سادهترین گروه منطقه غرب است.الوصل امارات تیمی که کلاً دو بار سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و در هر دو دوره در مرحله گروهی حذف شده در این گروه جای دارد در کنار این تیم الزورای عراق قرار دارد فوتبال عراق بعد از ۱۱ سال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نماینده دارد و الزورا عراق نمی‌تواند حریف قوی‌ای باشد.
دیگر تیم این گروه که سرنوشت آن در دیدار پلی اف مشخص خواهد شد احتمال زیاد النصر عربستان خواهد بود و این تیم را باید جدی‌ترین رقیب ذوب‌آهن در صورت عبور از مرحله پلی‌اف قلمداد کرد.ذوب آهن با سرمربی جدید خود علیرضا منصوریان در مرحله اول ابتدا باید به دیدار الکویت کویت و الوحدت اردن برود و در صورت پیروزی باید در خانه حریف با الغرافه دیدار کند.برای ذوب آهن شاید عبور از این مرحله سخت‌تر از صعود از مرحله گروهی باشد.علیرضا منصوریان یک بار با استقلال در یک پلی اف تاریخی از السد قطر عبور کرد و حال باید این کار را با ذوب آهن و برابر تیم دیگری از قطر به نام الغرافه تکرار کند
گروه B:سایپا به دنبال حضور در مرحله گروهی پس از ۱۱ سال
سایپا در صورتی که از مرحله پلی‌اف جان سالم بدر برد در گروه B در کنار الوحده امارات،الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان قرار خواهد گرفت.سایپا در این مسابقات اگر مثل روزهای اوج خود در لیگ ظاهر شود می‌تواند به صعود از این گروه امیدوار باشد.
الاتحاد معروف‌ترین همگروهی سایپا است،این تیم عربستانی پس از ۲ دوره غیبت در این رقابتها شرکت می‌کند و آمار خوبی برابر تیمهای ایرانی دارد و در ۵ تقابل آخر خود مقابل ایرانیها به ۴ پیروزی دست یافته است.لکوموتیو تاشکند و الوحده امارات دو همگروهی ذوب آهن در فصل گذشته بودند و نماینده ایران با عبور از آنها به مرحله یک هشتم نهایی رسید.
ولی سایپا که پس از ۱۱ سال فرصت حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را پیدا کرده ابتدا باید از مرحله پلی اف عبور کند
و در اولین گام با پنچاب هند روبه‌رو خواهد شد که حریف ساده‌ای برای نارنجی‌پوشان خواهد بود و در دیدار بعدی در قطر با الریان دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی در این گروه جای خواهد گرفت.
گروهC : عجیب‌ترین گروه سهم استقلال
در شرایطی که قبل از قرعه کشی، خبرها مبنی بر حضور چهار قهرمان لیگ ۴ قدرت برتر منطقه غرب آسیا در سید ۱ و عدم همگروهی آنها بود ولی در اتفاقی عجیب الدحیل قطر، الهلال عربستان و العین امارات قهرمان لیگ‌های قطر و عربستان و امارات در یک گروه قرار گرفتند و از شانس بد استقلال، با این تیم هم‌گروه شدند.
هرچند که این گروه در نگاه اول بسیار سخت به نظر آید ولی استقلال فصل گذشته در گروهی تقریبا مشابه به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد.استقلال فصل گذشته و  با العین و الهلال و الریان هم‌گروه بود و تنها الدحیل، جایگزین الریان شده است و البته قدرت این دو تیم قابل قیاس نیستند و الدحیل پس از حذف برابر پرسپولیس در لیگ فهرمانان ۲۰۱۸ ، روی نوار پیروزی قرار گرفته و در صدر جدول لیگ قطر جای دارد  و به نظر می‌رسد که استقلال در این فصل کار سخت‌تری برای راهیابی به مرحله حذفی دارد.
گروه D: و باز هم السد باز هم ژاوی
هرچند که گروه پرسپولیس روی کاغذ از گروه استقلال ساده‌تر به نظر می‌رسد ولی این تیم هم کار سختی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی دارد.پرسپولیس که عنوان بهترین تیم غرب آسیا را در فصل گذشته کسب کرد برای تکرار موفقیت فصل گذشته حداقل باید یکی از دو تیم السد قطر و الاهلی عربستان را حذف کند تیمهایی که زخم خورده پرسپولیس هستند و در دو فصل گذشته توسط این تیم حذف شدند.
به نظر می‌رسید مرحله‌ نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، پایانی بر جدال پر تکرار السد و ژاوی با پرسپولیس و ایرانیها باشد ولی این تیم پرستاره، این فصل نیز حداقل ۲ بار دیگر باید با پرسپولیس دیدار کنند.
دیگر تیم این گروه از دل بازیهای پلی‌اف مشخص خواهد شد که احتمال زیاد النصر امارات خواهد بود که شانس زیادی برای این تیم در جدال با غول‌های آسیا نمی‌توان متصور شد.
احتمال بالای دربی آسیایی
عدم رعایت سیدبندی در قرعه‌کشی این دوره باعث شد تا در دو گروه A و B تیمهای ضعیف‌تر و در دو گروه C و D تیمهای قوی‌تر قرار گیرند و نکته جالب اینکه تیمهای صعود کننده از گروه A و B در مرحله یک هشتم به صورت ضربدری باهم و تیمهای صعود کننده از گروه C و D به همین صورت با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد.
با این اوصاف، سایپا و ذوب‌آهن در صورت راهیابی به مرحله گروهی نه تنها کار سختی برای صعود ندارند بلکه می‌توانند به صعود به یک چهرم نهایی نیز خوشبین باشند.اما پرسپولیس و استقلال حتی در صورت صعود به مرحله یک هشتم نهایی با تیم قدرتمندی روبه‌رو خواهند شد و حتی احتمال دربی آسیایی کم نخواهد بود.
در این دوره از رقابتها نیز بازی نمایندگان ایران با تیمهای عربستانی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد علاوه بر این تیمهای عربستانی از تیمهای قطری نیز میزبانی نخواهند کرد و دو تیم عربستانی همگروه پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی تنها یک دیدار در خانه برگزار خواهند کرد.
بازیهای مرحله گروهی از ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد.
گروه‌بندی کامل فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا:
غرب آسیا
گروه A: الوصل امارات، الزوراء عراق، (برنده پلی‌آف نمایندگان عربستان، ازبکستان و تاجیکستان) و (برنده پلی‌آف ذوب‌آهن و حریفانش)
گروه B: الوحده امارات، الاتحاد عربستان، لوکوموتیو ازبکستان و (پلی‌آف سایپا و حریفانش)
گروه C: العین امارات، الهلال عربستان، الدحیل قطر و استقلال ایران
گروه D: (برنده پلی‌آف نمایندگان امارات، عراق و ازبکستان)، الاهلی عربستان، السد قطر و پرسپولیس ایران
شرق آسیا
گروه E: اولسان هیوندای کره جنوبی، (پلی‌آف ۲)، (پلی‌آف ۴) و جوهر دارول تعظیم مالزی
گروه F: تیم دوم لیگ کره جنوبی، گوانگجو اورگرانده چین، (پلی‌آف ۳) و ملبورن ویکتوری استرالیا
گروه G: چونبوک موتورز کره جنوبی، تیم دوم لیگ چین، تیم دوم لیگ ژاپن و بوریرام تایلند
گروه H: (پلی‌آف ۱)، شانگهان SIPG چین، کاوازاکی ژاپن و سیدنی اف.سی استرالیا

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟