دیدبان

حمله عراق به داعش در سوریه

حمله عراق به داعش در سوریه
دیدبان؛ نیروی هوایی عراق از حملات خود به مواضع گروه تروریستی داعش در خاک سوریه خبر داد.
شبکه سومریه عراق لحظاتی پیش گزارش داد که جنگنده‌های «اف ۱۶» نیروی هوایی عراق دو مقر تروریست‌های داعش در شرق رودخانه فرات را بمباران کردند.
این شبکه به نقل از «مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق» گزارش داد که در این حملات یک مقر فرماندهی «فیلق الفاروق» در منطقه «السوسه» سوریه هدف قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ۱۰ تن از عناصر تروریستی داعش در داخل این مقر حضور داشتند.
مرکز «فرماندهی عملیات مشترک» عراق با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که حملات امروز (سه‌شنبه) در داخل سوریه، به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک صورت گرفته است.
در این بیانیه تأکید شده که جنگنده‌های نیروی هوایی عراق، عملیات مذکور را بر اساس اطلاعات دقیق مرکز استخبارات و مبارزه با تروریسم عراق موسوم به «تیم عقاب‌های اطلاعات» انجام داده‌اند.
فرماندهی عملیات مشترک عراق عملیات امروز را «موفق» خوانده و گفته است که در این عملیات یک انبار تسلیحات گروهک فیلق الفاروق منهدم  است. گفته می‌شود در این انبار، بمب‌ها و موشک‌های داعش ذخیره شده بود.
جنگنده‌های عراقی یک مقر دیگر گروهک تروریستی را در منطقه «الباغوز» سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن ۳۰ تروریست کشته شده و تسلیحات داعش مانند موشک، انواع تفنگ و خمپاره انداز منهدم شده است.
حملات هوایی عراق به مواضع داعش در داخل خاک سوریه از فروردین ماه گذشته، به دستور «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر و فرماندهی کل قوای عراق آغاز شد.
این حملات با هدف دور نگه داشتن عناصر تروریستی داعش از مرزهای غربی عراق صورت گرفت و عراق بارها تأکید داشته تا زمانی که خطر داعش در مرزهای غربی وجود دارد به این حملات ادامه خواهد داد و این حملات با هماهنگی دولت سوریه صورت می‌گیرد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»