دیدبان

باز هم شاه سعودی، باز هم فرافکنی

باز هم شاه سعودی، باز هم فرافکنی
دیدبان؛ «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان امروز (دوشنبه 19 نوامبر) در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مجلس شورای این کشور در خصوص سیاستهای داخلی و خارجی ریاض سخنرانی کرد و بدون اشاره به پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگاری سعودی مقیم آمریکا، به مسائل کشورهای یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ایران پرداخت.
وی در آغاز این سخنرانی گفت که شهروند سعودی محرک اصلی توسعه عربستان به شمار می‌رود و زنان نیز یک شریک اصلی در کشور به شمار می‌روند و دارای حقوقی کامل هستند.اولویت ما در مرحله آتی، حمایت از بخش خصوصی است. به همین دلیل ولی عهد را مسئول بهبود سطح توانمندیهای نیروهای انسانی اعلام می کنیم.
شاه سعودی درباره پرونده قتل خاشقچی که این روزها به مهمترین دغدغه سیاست داخلی و خارجی عربستان تبدیل شده، هیچ اشاره‌ای نکرد و با فرافکنی به سراغ ایران رفت و ادعای پیشین خود را تکرار کرد.
سلمان بن عبدالعزیز گفت: ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه عادت کرده و برای آشوب‌طلبی و ویرانی در منطقه تلاش می‌کند از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران را محدود کند.
ملک سلمان درباره بحران یمن نیز اظهار داشت: ایستادگی ما در کنار یمن، یک گزینه نیست بلکه وظیفه ماست و ما خواستار راهکار سیاسی در یمن بر اساس قطعنامه شورای امنیت و طرح ابتکاری کشورهای حوزه خلیج [فارس] هستیم.
شاه سعودی درباره سوریه گفت: ما خواستار یک راهکار سیاسی برای برون رفت سوریه از بحران کنونی هستیم.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»