دیدبان

کمبود ۴ میلیون مسکن برای کم‌درآمدها در کشور

کمبود ۴ میلیون مسکن برای کم‌درآمدها در کشور
دیدبان؛ محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که وزیر سابق راه و شهرسازی افتخار می‌کند که حتی یک واحد مسکن مهر افتتاح نکرده، گفت: شاید مسکن مهر ایراداتی داشت، اما به هر حال ۲.۵ میلیون واحد مسکونی طبق مصوبه مجلس هشتم احداث شده و ۵۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای آن تعریف شده است.
* نظارت کافی در برخی نقاط مسکن مهر صورت نگرفته
وی افزود: حال شاید در برخی نقاط مسکن مهر نظارت کافی صورت نگرفته است، اما در برخی مناطق مردم صاحب مسکن شدند و حتی مقام معظم رهبری فرمودند که مسکن مهر را تمام کنید.
به گفته رضایی، به هر حال ۲.۵ میلیون نفر در پروژه مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند و امیدوار هستند که از طریق مسکن مهر صاحب مسکن شوند، به هر حال خوب یا بد وظیفه داریم که آن را تحویل دهیم.
*نظر وزیر راه و شهرسازی این است که مسکن مهر هرچه سریعتر به اتمام برسد
رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که نظر اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن مهر و مسکن اجتماعی چیست؟ گفت: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که مسکن مهر هرچه سریعتر به اتمام برسد.
وی افزود: نظر وزیر در مورد مسکن اجتماعی و تولید و سیاست‌گذاری مسکن مثبت است، چرا که چهار میلیون واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کم داریم.
رضایی تأکید کرد: دولت باید ریل گذاری و سیاست‌گذاری تولید ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور را تسهیل و ایجاد کند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که ظاهرا بعد از مطرح شدن انتخاب شهردار برای پایتخت ،آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی بحث استعفا را مطرح کرد، تا به این شکل شهردار تهران شود، گفت: اتفاقا آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی تمایل زیادی برای ماندن در این وزارتخانه داشت، اما نظر رئیس جمهور بر ادامه همکاری با آخوندی نبود.
وی با اشاره به اینکه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن نقد داشتم، گفت: ایرادات زیادی به بخش مسکن و بافت فرسوده دارم و باید برطرف شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن