دیدبان

آغاز تجهیز پلیس به لباس دوربین دار

آغاز تجهیز پلیس به لباس دوربین دار
دیدبان؛ سردار محمد شرفی روز دوشنبه در حاشیه همایش سالانه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجهیز پنج هزار نیروی پلیس به لباس های دوربین دار در سال جاری در برنامه پلیس پیشگری ناجا قرار دارد و تاکنون یک هزار لباس در اختیار نیروها قرار گرفته است.
وی افزود: این طرح در راستای برنامه های نظارتی پلیس پیشگیری از ماموران و به منظور حفظ حقوق شهروندی و حقوق متهمان اجرا می شود.
سردار شرفی تاکید کرد: اینک یک هزار لباس توزیع شده در جغرافیای تهران بزرگ و فرودگاه امام خمینی (ره) و استان های اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی در اختیار ماموران پلیس قرار گرفته است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا یادآور شد: تحقق شاخص های حقوق شهروندی یکی از تکالیف نیروی انتظامی است که در این راستا و برای توسعه کمی و کیفی شاخص های ارائه خدمات انتظامی به مردم تاکنون تمام نظرگاه های کشور زیر پوشش تصویری رفته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور رعایت حقوق متهمان تحت نظر راه اندازی می شود، اضافه کرد: با ایجاد این امکان هم اکنون فرماندهان ارشد انتظامی استان ها و کشور می توانند به صورت به هنگام (آنلاین) تمام این نظرگاه ها را زیر نظر داشته باشند. 
** ایجاد 100 کلانتری سیار در دستور کار قرار گرفته است
رئیس پلیس پیشگری ناجا گفت: نیروی انتظامی به دنبال تسریع در خدمات رسانی به مردم راه اندازی 100 کلانتری های سیار را تا پایان سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: این کلانتری ها با توجه به تغییر جغرافیای جرایم در نقاط جرم خیز ایجاد می شوند که طراحی تجهیزات آن کاملا بومی و از سوی نیروهای داخلی صورت گرفته است.
سردار شرفی افزود: منابع ایجاد و راه اندازی این کلانتری ها از محل های مختلف مشخص شده اما عدم تامین اعتبارات مهمترین مشکلات نیروی انتظامی برای راه اندازی این اماکن است.
وی ارائه آموزش به مردم و نیروها در راستای پیشگری از وقع جرایم را از دیگر برنامه های این نیرو اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری 100 هزار همیار پلیس پس از دریافت آموزش های متختلف سازماندهی شده اند.
سردار شرفی تاکید کرد: در کنار ارائه آموزش ها تکمیل حلقه های پیشگیری از جرایم توسط این نیرو از دیگر برنامه های در دست اقدام است که از جمله می توان به پلیس افتخاری، نگهبان محله، همیار پلیس و در نهایت تشکل های مردمی اشاره کرد.
وی گفت: نیروی انتظامی در صدد است با اتصال این حلقه ها در راستای اجرای برنامه های خود، ساختار اجتماعی را به سمت موفقیت بیشتر در برنامه های پیشگیری هدایت کند.
** 87 دصد مردم از رفتار پلیس رضایت کامل دارند
رئیس پلیس پیشگری ناجا با بیان اینکه رعایت شاخص های حقوق شهروندی و دادرسی از تکالیف نیروهای انتظامی است، گفت: طبق داده های آماری سامانه 197 این نیرو، 87 درصد مردم از رفتارهای ماموران پلیس رضایت دارند.
وی افزود: همچنین 85 درصد از مراجعه کنندگان به یگان های انتظامی از عملکرد نیروها رضایت دارند و پلیس در نظر دارد با جدیت کامل تحقق برنامه های خود از جمله کلانتری سیار، ساماندهی همیاران پلیس، لباس های دوربین دار را پیگیری و اجرایی کند.
سردار شرفی تاکید کرد: همایش سالیانه مدیران و فرماندهان با هدف بررسی عملکرد استان و نظارت بر تحقق فرامین، سیاست ها، خطی و مشی در استان ها تشکیل می شود.
وی یادآور شد: در سال جاری نیروی انتظامی حدود 6 اولویت را به استان ها اعلام کرده که یکی از آنها ارتقای توان عملیاتی و دفاعی در استان ها است.
سردار شرفی اضافه کرد: کردستان در راستای این اولویت ها و همچنین ارتقای کیفی آموزش و تجهیزات یکی از استان های برجسته کشور در یکسال گذشته است.
بر اساس سرشماری سال 1395 استان کردستان دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که 70 درصد آن در مناطق شهری و 30 درصد آن نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن