دیدبان

جریمه 140 میلیاردی برای دو شرکت وارد کننده تلفن همراه

جریمه 140 میلیاردی برای دو شرکت وارد کننده تلفن همراه
دیدبان؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: دو شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، 146 میلیارد ریال به اتهام گرانفروشی 60 هزار و 688 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه محکوم شدند.
محمدعلی اسفنانی با اعلام قطعی بودن احکام صادر شده افزود: گزارش تخلف دو شرکت وارد کننده تلفن همراه از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، اوایل مرداد امسال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شده بود که منجر به صدور حکم شد.
اسفنانی اضافه کرد: این دو شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه، کالاهای خود را با ارز 4200 تومانی وارد کرده بودند و در عرضه آن مرتکب گرانفروشی به مبلغ بیش از 73 میلیارد ریال شدند. شعبه رسیدگی کننده پس از احراز تخلف، مرتکبان را در مجموع به پرداخت مبلغ 146 میلیارد و 64 میلیون و 391 هزار و 298 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و به ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول محکوم کرد.
وی درباره دیگر پرونده های مربوط به گوشی تلفن همراه اظهار داشت: از 26 پرونده ارجاع شده به شعبه 56 بدوی تخصصی تعزیرات حکومتی تهران، برای 20 پرونده که گزارش آنها تکمیل و تحقیقات آن کامل شد، رأی صادر شده است و پنج پرونده به علت نقص و ضرورت تحقیق بیشتر در حال بررسی و در جریان رسیدگی است و به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن