دیدبان

ماموریت ویژه ماموران سعودی در ترکیه فاش شد

ماموریت ویژه ماموران سعودی در ترکیه فاش شد
دیدبان؛ بر اساس یک گزارش، ریاض ۹ روز بعد از قتل خاشقجی چند مقام دولتی را برای از بین بردن مدارک به استانبول اعزام کرده بود.
روزنامه صباح ترکیه نوشت مسئولیت این افراد از بین بردن مدارک و شواهد موجود در کنسولگری و منزل سرکنسول بوده است. یکی از این افراد احمد عبدالعزیز الجنوبی، کارشناس شیمی، و دیگری خالد یحیی الزهرانی، کارشناس سموم، بوده‌اند.
در این گزارش آمده است: تیم اعزامی عربستان برای از بین بردن شواهد و مدارک قتل خاشقجی بین روز‌های ۱۲ تا ۱۷ اکتبر گذشته بار‌ها میان کنسولگری و منزل کنسول سعودی در استانبول در تردد بودند.
شایان ذکر است، خاشقجی دوم اکتبر درست از لحظه‌ای که برای انجام کار‌های ازدواج خود با یک زن ترکیه‌ای، وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شد تا اینکه مقامات سعودی سرانجام پس از دو هفته انکار، به قتل او در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کردند؛ گرچه سعودی‌ها مدعی شده‌اند او بر اثر مشاجره و درگیری در این ساختمان جان خود را از دست داده است.
مقامات سعودی در حالی به این جنایت اعتراف کردند که در عین حال تلاش می‌کنند پادشاه و ولیعهد سعودی را از آن بی‌اطلاع نشان دهند. روزنامه ترکیه‌ای ینی‌شفق به نقل از منابع مطلع تاکید کرد المطرب در روز قتل خاشقجی چهار بار با رئیس دفتر بن سلمان تماس تلفنی داشته است.
پیش از این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند این روزنامه‌نگار در کنسولگری کشته و جسد وی با اره برقی تکه‌تکه شده است. برخی منابع هم اعلام کردند برای از بین بردن آثار جُرم، جسد او در اسید قرار داده شده و نابود شده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»