دیدبان

مشاور بشار اسد: ایران بهانه است، می‌خواهند محور مقاومت از سوریه خارج شود

مشاور بشار اسد: ایران بهانه است، می‌خواهند محور مقاومت از سوریه خارج شود
دیدبان؛ «بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای بشار اسد در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، با اشاره به جنگ داخلی هفت ساله در این کشور، مقاومت سوریه را در راستای حفاظت از جهان عرب دانست.
بثینه شعبان، گفت: نسل‌های عربی خواهند دانست که ایستادگی سوریه کلیدی برای حفاظت از کیان امت عربی و آینده آن است.
او گفت که غربی‌ها در ابتدای ریاست‌جمهور بشار اسد، گمان می‌کردند که او فرد نرمخو و سازشکاری است اما در سال 2005 متوجه شدند که همانند پدرش اهل سازش نیست.
به گفته‌ی بثینه شعبان، «کالین پاول» وزیر خارجه آمریکا در زمان حمله به عراق از بشار اسد خواسته بود تا گروههای فلسطینی را از سوریه اخراج کند و اسد نیز در پاسخ گفته بود «آن‌ها به فلسطین باز خواهند گشت».
مشاور بشار اسد همچنین تأکید کرد در نظر وی حمایت از گروههای فلسطینی یک وظیفه ملی است؛ گروههایی که در مقابل رژیم اشغالگر مقاومت می‌کنند.
او در خصوص خواسته رژیم صهیونیستی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه، نیز گفت: آن‌ها منظورشان ایران نیست؛ بلکه می‌خواهند محوری که پس از جنگ در سوریه شکل گرفته از بین برود.
مشاور رئیس‌جمهور سوریه در خصوص حضور حزب‌الله لبنان در سوریه نیز گفت که مقاومت لبنانی در سوریه از حکومت دفاع نمی‌کند بلکه از وطن عربی دفاع می‌کند و در این دفاع سوریه و لبنان شریک یکدیگر هستند.
بثینه شعبان در خصوص برقراری مجدد رابطه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت که سوریه با پول این کشورها نابود و در آن خونریزی به پا شد اما هر تصمیمی برای برقراری رابطه مجدد به تصمیم حاکمیت و بر مبنای منافع کشور اتخاذ خواهد شد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»