دیدبان

پرسپولیس به دنبال هت تریک در بازگشت آسیایی

پرسپولیس به دنبال هت تریک در بازگشت آسیایی
دیدبان؛ پرسپولیس در مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن شکست تلخی را تجربه کرد اما به لطف قانون AFC فینال لیگ قهرمانان در دو بازی رفت و برگشت برگزار می شود و به همین دلیل، قرمزها این شانس را دارند که باخت 2-0 در کاشیما ساکر را جبران کنند.
در لیگ قهرمانان 2018 پرسپولیس تمام بازی های برگشت دور حذفی را در تهران برگزار کرده و اتفاقا موفق به رقم زدن نتایج ارزشمندی نیز شده است. آن ها در یک هشتم نهایی با الجزیره روبرو شدند؛ حریفی که قرمزها گمان می کردند به راحتی از سدش عبور خواهند کرد اما این چنین نشد و شاگردان هنک تن کاته بازی رفت را با نتیجه 3-2 به نفع خود رقم زدند. در تهران نیز اوضاع پیچیده شد. در نیمه دوم احمد نوراللهی با شوتی مهلک دروازه الجزیره را باز کرد اما رومارینیو خیلی زود گل تساوی بخش را به ثمر رساند. پرسپولیس در آستانه حذف زودهنگام از آسیا بود تا این که سیدجلال حسینی، سوپرمن پرسپولیسی ها در دقیقه 89 گل صعود را زد تا آخرین بازی فصل پرسپولیس با پیروزی به پایان برسد.
در مرحله یک چهارم نهایی نیز یک بازگشت رویایی برای پرسپولیسی ها اتفاق افتاد. آن ها در دوحه با یک گل مغلوب الدحیل شدند و در نیمه اول بازی برگشت هم یک گل خوردند تا شانس صعود به حداقل برسد. قرمزها تنها یک نیمه فرصت داشتند تا سه گل به تیمی بزنند که آخرین شکستش بیش از یک سال قبل مقابل پرسپولیس و با نام «لخویا» بود! اما شاگردان برانکو دست به کار غیرممکن زدند و توانستند با گل های سیدجلال حسینی، منشا و مدافع حریف برابر الدحیل به برتری برسند.
البته به جز این دو کامبک، پرسپولیس در دو بازی برابر السد نیز به نوعی توانست جبران مافات کند. آن ها در مرحله گروهی موفق شدند با برد 1-0 در تهران هم انتقام بازی رفت را بگیرند و هم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند. همچنین سرخپوشان پایتخت در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی یک گل ازحریف قطری عقب افتادند اما در نیمه دوم و با ضربه سیامک نعمتی موفق به برگراندن نتیجه شدند.
حالا پرسپولیس امیدوار است قسمت سوم کامبک های مرحله حذفی را در فینال رقم بزند و با هت تریکی جانانه، جام قهرمانی را به بالای سر ببرد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟