دیدبان

لوپتگی و اشتباهاتی که رئال را نابود کردند

لوپتگی و اشتباهاتی که رئال را نابود کردند
دیدبان؛ به نقل از مارکا، جولن لوپتگی شب گذشته در رئال به پایان خط رسید. چیزی که قابل پیش بینی نیز بود و عجیب اینکه تصمیمات اخیر او به قدری اشتباه بودند که باورنکردنی است.
اینکه چگونه یک مربی در آستانه اخراج نمی تواند راهی برای نجات موقت خود نیز پیدا کند، عجیب جلوه می کند. لوپتگی می دانست که در ال کلاسیکو یک باخت خفیف نیز به اخراجش منجر خواهد شد اما تیمی بی روح و ناشناخته را به زمین فرستاد. تیمی متشکل از بازیکنانی مثل واران و گرت بیل که از فرم واقعی خود فرسنگ ها دور بودند و با تعویض هایی که بسیار دیر انجام شدند؛ در حالی که نیاز رئال به تعویض دوم زودهنگام بدیهی بود.
بازیکنان رئال همگی در روزهای منتهی به ال کلاسیکو به حمایت از لوپتگی پرداختند و مشخص بود که مشکل لوپتگی، خیانت تیم یا چیزی شبیه به این نیست. مشکل آنجا بود که ستاره های رئال هرگز نتوانستند در این چند ماه، پیام های لوپتگی را بگیرند و ایده هایش را درک کنند. 
عجیب نیست که پس از بازی، ستاره های رئال از خودشان به عنوان مقصر اصلی یاد کنند. امروز مشخص است که لوپتگی نتوانسته بازیکنان را با تفکراتش همراه کند.
وینیسیوس: رئال برای پاک کردن کارت قرمز وینیسیوس در بازی کاستیا و سلتای B، تلاش زیادی به خرج داد. کارت زرد دوم او پس گرفته شد و وینیسیوس توانست مجوز حضور در ال کلاسیکو را به دست بیاورد. او در فهرست 21 نفره نیز قرار گرفت اما در آخرین لحظات خط خورد و راهی سکوها شد. این تصمیم لوپتگی دقیقا مخالف نظر روسای باشگاه بود و بار دیگر ثابت شد که او و مدیران باشگاه در دو سوی مخالف حرکت می کنند. لوپتگی هرگز نسبت به توانایی های وینیسیوس متقاعد نشد.
اودریوسولا: بازیکن سابق سوسیداد، یکی دیگر از ابهامات این فصل رئال است. بازیکنی که در زمان حضور لوپتگی در تیم ملی اسپانیا حتی در فهرست نهایی جام جهانی قرار گرفت اما در رئال هرگز مورد اعتماد او قرار نگرفت. اودریوسولا به عنوان ذخیره و رقیب کارواخال جذب شد اما حالا تبدیل به گزینه چهارم لوپتگی برای جناح راست پس از کارواخال، ناچو و لوکاس شده است. شب گذشته در ال کلاسیکو و در غیاب کارواخال این ناچو بود که در دفاع راست حاضر شد و نیمه دوم با منتقل شدن به قلب دفاع لوکاس جای او را پر کرد!
بازیکنان تحلیل رفته: عجیب اینکه لوپتگی در تمام هفته های اخیر اصرار عجیبی به استفاده از بازیکنانی داشت که مشخصا از فرم همیشگی خود به دور بودند. واران، بیل و ایسکو، روشن ترین نمونه ها هستند. در نیمه دوم بازی با بارسلونا که رئال در تلاش برای زدن گل تساوی بود، خستگی مفرط بیل و ایسکو و نیز مصدومیت مارسلو، در نهایت تاثیر منفی خود را در عملکرد رئال گذاشتند. کهکشانی ها به دلیل خستگی بدنی و همچنین ذهنی چند بازیکن خود، در تمام کنندگی بی دقت بودند و با پذیرش گل سوم، عملا کار برای شان تمام شد.
یک مورد دیگر اینجاست که لوپتگی هرگز نتوانست بهترین بازی را از ستاره هایش بگیرد. افت راموس، کروس، مودریچ و مارسلو در دوران حضور لوپتگی قابل تامل است. اینها در زمان حضور زیدان، حتی فراتر از توان شان بازی می کردند.
لوپتگی پس از اخراج از سرمربیگری تیم ملی اسپانیا، با انگیزه و شور و حال فروانی هدایت رئال را در دست گرفت اما 5 ماه بعد، رئال را با قرار داشتن در رده نهم جدول، با یکسری بازیکن بی انگیزه و افت کرده تحویل مربی بعدی خواهد داد. 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟