دیدبان

درخواست مجدد آمریکا از عربستان سعودی برای شفاف سازی کامل درباره پرونده خاشقچی

درخواست مجدد آمریکا از عربستان سعودی برای شفاف سازی کامل درباره پرونده خاشقچی
دیدبان؛ «جیمز متیس» رئیس پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که او و «عادل الجبیر» درباره لزوم تحقیق شفاف و کامل درباره پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی اتفاق نظر داشتند.
به گزارش رویترز، طبق گفته وزیر دفاع آمریکا او در دیدار با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه «کنفرانس امنیت منامه» از او خواسته که تحقیقات درباره پرونده قتل «جمال خاشقچی» شفاف باشد.
«جیمز متیس» امروز یکشنبه به تعدادی از خبرنگاران همراه با او در سفر به مقصد جمهوری چک گفت: «ما درباره این موضوع صحبت کردیم و درباره لزوم شفاف‌سازی و تحقیقات کامل (درباره قتل خاشقچی) صحبت کردیم».
وزیر دفاع دولت «دونالد ترامپ» افزود: «(عادل) الجبیر وزیر خارجه هم کاملا در این باره اتفاق نظر داشت و اصلا هیچ شرط و شروط و ملاحظه‌ای نداشت. او گفت که ما باید بفهمیم چه اتفاقی افتاد، صحبت‌های ما در توافق با هم بود».
اظهارات متیس درباره رایزنی او با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره قتل خاشقچی بعد از سخنرانی او در نشست «کنفرانس امنیتی منامه» صورت گرفت.
وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس گفته بود که قتل این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی سبب تضعیف ثبات منطقه شده است.
خاشقچی دوم اکتبر(دهم مهرماه) بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد و بعد از روزها گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره سرنوشت او، عربستان سعودی سرانجام رسما به قتل او اذعان کرد.
تغییر مکرر روایت‌های ریاض درباره این پرونده سبب شده که کشورهای مختلف توضیحات عربستان سعودی را ناکافی خوانده و بر لزوم تحقیقات مستقل درباره قتل این روزنامه نگار تاکید کنند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»