دیدبان

واکنش ترامپ به تیراندازی در پیتسبورگ

واکنش ترامپ به تیراندازی در پیتسبورگ
دیدبان؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که بهتر بود کنیسه یهودیان که روز شنبه هدف یک تیراندازی قرار گرفت، دارای محافظین مسلح می‌بود.
روز شنبه در جریان یک تیراندازی در یک کنیسه در پیتسبورگ، دست‌کم 7 نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه باعث شد تا باز هم رئیس‌جمهور آمریکا با همان سوال قدیمی در خصوص قوانین حمل سلاح مواجه شود که از جانب بسیاری، عامل اصلی کشته شدن هزاران نفر در آمریکا در هر سال به‌شمار می‌رود.
رئیس‌جمهور آمریکا اما مدعی شد که آنچه در پیتسبورگ رخ داده، ربط چندانی به قوانین مربوط به سلاح ندارد بلکه کنیسه هدف قرار گرفته می‌باید از محافظین مسلح برخودار می‌بود.
دونالد ترامپ گفت: «اگر آنها در داخل معبد نوعی حفاظت داشتند، شاید شرایطی کاملا متفاوت به‌وقوع می‌پیوست. اما چنین محافظتی را نداشتند و او (فرد مهاجم) متاسفانه قادر بود کارهایی را انجام دهد که نباید می‌توانست به آنها مبادرت ورزد.»
جمهوری‌خواهان به‌طور کلی و شخص دونالد ترامپ به طور ویژه بر آزادی حمل سلاح تاکید دارند. آزادی حمل سلاح توسط شهروندان از اصول قدیمی قانون اساسی آمریکاست که بر مبنای یک باور ماکیاولیستی شکل گرفته است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»