دیدبان

بلژیک اول، ایران سی ام - آلمان و آرژانتین دو رقمی

بلژیک اول، ایران سی ام - آلمان و آرژانتین دو رقمی
دیدبان؛ تیم ملی ایران موفق شد در بازی فیفادی بولیوی را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و همین موضوع باعث شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش بار دیگر روند صعودی را در پیش بگیرند. آن ها قبل از این در رده سی و سوم جای داشتند و حالا به جمع ۳۰ قدرت برتر جهانی رسیده اند.
در صدر رده بندی تیم بلژیک قرار دارد. آن ها در جام جهانی به مدال برنز رسیدند و پس از آن با حفظ فرم خوب خود در لیگ ملت های اروپا نیز موفق بوده اند. البته امتیاز تیم بلژیک تنها یکی بیشتر از فرانسه است؛ تیمی که حالا با یک رده نزول روبرو شده اما همچنان بالاتر از برزیل، کرواسی و انگلستان قرار دارد. انگلیسی ها تنها تیم حاضر در ۱۰ تیم برتر جهان هستند که سیر صعودی داشته اند.
پس از انگلیس، اروگوئه، پرتغال، سوئیس، اسپانیا و دانمارک قرار گرفته اند. قرار گرفتن تنها ۲ تیم غیر اروپایی در این جدول نشان از اختلاف سطح فوتبال اروپا و دیگر مناطق دنیا دارد.
در دسته بعدی هم نام تیم های سرشناس همچنان دیده می‌شوند. کلمبیا و آرژانتین که سال ها در بین بهترین ها بودند حالا یازدهم و دوازدهم هستند. سپس تیم شیلی غایب بزرگ جام جهانی قرار گرفته و قهرمان جهان در دوره قبلی یعنی آلمان هم چهاردهم است. آلمانی ها در رنکینگ قبلی دوازدهم بودند اما باخت به هلند و فرانسه باعث شد که رتبه شان بدتر شود. هلند که موفق شد آلمان را ببرد به رتبه پانزدهم صعود کرده است.  پس از آن ها مکزیک، سوئد، ولز، ایتالیا و پرو جای گرفته اند.
دسته سوم جایی است که تیم ملی ایران در آن قرار دارد. در رده بیست و یکم لهستان قرار گرفته است. پس از یاران لواندوفسکی، تونس و ایالات متحده هستند، نکته جالب این که تونس حالا در رنکینگ فیفا بهترین تیم آفریقایی محسوب میشود و از این حیث شانس نخست قهرمانی در آفریقا است. اتریش، سنگال، رومانی، اوکراین، اسلواکی و ونزوئلا تنها تیم های بالاتر از ایران هستند. تیم کارلوس کی‌روش پس از پیروزی مقابل بولیوی توانست خود را به جمع ۳۰ تیم برتر جهان برساند و دو رده صعود کند.
در بین تیم های آسیایی ایران همچنان با اختلاف صدرنشین است. پس از ایران، استرالیا، ژاپن، کره و عربستان قرار گرفته اند. عراق، ویتنام و یمن هم گروهی های ایران در جام ملت ها در رتبه ۸۹، ۱۰۲ و ۱۳۱ جای دارند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟