دیدبان

هشدار طالبان به کشورهای عربی

هشدار طالبان به کشورهای عربی
دیدبان؛ سخنگوی طالبان در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه رهبران این گروه تاکید کرد که افغانستان برای کسب استقلال مبارزه مشروع می‌کند در عین حال کشورهای عربی با واشنگتن همصدا نشوند.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به تحریم سران این گروه توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفت که چنین تحریم‌هایی نمایشی و بی‌تاثیر است ما هیچ معامله اقتصادی با آمریکا نداریم.
وی در این بیانیه اظهارداشت که آمریکا با استفاده از فشار نمی‌خواهد مسائل افغانستان از مسیر گفت‌وگو و تفاهم حل شود این در حالی است که اعمال فشارها در 17 سال گذشته بی‌نتیجه بوده است.
سخنگوی طالبان تاکید کرد که اقدامات آمریکا محکوم است و مصداق علنی نقض آزادی و حقوق بشر در جهان است.
مجاهد گفت که طالبان بار دیگر آمریکا را به درک واقعیت‌ها و برخورد عاقلانه دعوت می‌کند تا از برداشتن گام‌های منفی بیشتر خودداری کند.
وی در ادامه با اشاره به همکاری کشورهای عربی با آمریکا نیز اظهارداشت که همکاری کشورهای عربی با آمریکا در تحریم‌ها پذیرفتنی نیست زیرا افغانستان کشوری است که برای کسب استقلال و آزادی خود مبارزه مشروع می‌کند.
بنابراین سرانجام آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد تا حقایق را بپذیرد و ظلم خود پایان دهند. تنها راه حل این بحران تفاهم و تعقل است در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی آن به عهده آمریکایی‌های است.
پیش از این نیز «عزیزالله دین محمد» معاون شورای عالی صلح افغانستان به «رادیوآزادی» گفته بود که این شورا هرگز نخواسته تا سران طالبان در فهرست تحریم شورای امنیت سازمان ملل وارد شوند.
وی تصریح کرد که من به عنوان عضو این شورا قرار گرفتن نام رهبران طالبان در فهرست تحریم سازمان ملل حمایت نمی‌کنم اما این تصمیم دولت افغانستان است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»