دیدبان

مقام سابق کاخ سفید: با افتخار می‌گویم ترامپ دروغ‌گو است

مقام سابق کاخ سفید: با افتخار می‌گویم ترامپ دروغ‌گو است
دیدبان؛ «آنتونی اسکاراموچی» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در یک برنامه تلویزیونی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را آشکارا «دروغ‌گو» خواند.
اسکاراموچی اواسط مرداد ماه سال گذشته، تنها ۱۰ روز پس از انتصاب به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید از سمت خود کناره‌گیری کرد. این حامی سرسخت سابق ترامپ در حقیقت از سمت خود برکنار شده بود و یکی از دلائل اصلی آن، بکار بردن الفاظ نامناسب علیه مقامات کاخ سفید بوده است.
اسکاراموچی در مصاحبه با نیویورکر گفته بود که «رینس پریبوس» رئیس آن روزهای کاخ سفید، یک بیمار روانی است و «استیو بنن» مشاور مستعفی ترامپ، در پی کسب نام و نشان برای خود بوده است.
این بار نوبت به خود دونالد ترامپ رسیده که به هدف انتقادهای تند و تیز اسکاراموچی تبدیل شود.
این مقام سابق کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان ، یک موضع جنجالی جدید گرفته؛ مجری سی‌ان‌ان از اسکاراموچی پرسیده «شما می‌گویید دروغ‌گوها، آدم‌های رذلی هستند. آیا او (دونالد ترامپ) هم یک دروغ‌گو است؟»
آنتونی اسکاراموچی در پاسخ گفته: «خُب، ما هردو خوب می‌دانیم که او دروغ می‌گوید؛ پس اگر می‌خواهید که بگویم که او یک دوغ‌گو است، با افتخار خواهم گفت که او یک دروغ‌گو است.»
این مدیر سابق کاخ سفید البته در جمله بعدی خود، لحن خود را به صورت قابل‌توجهی ملایم کرد و گفت: «هیچ‌کس نباید دروغ بگوید. من هم به (لزوم) دروغ گفتن اعتقادی ندارم اما گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که سیاسیون دروغ می‌گویند.»
در اینجای برنامه، مجری از اسکاراموچی می‌خواهد که با چرخیدن به سمت دوربین، گفته‌های خود خطاب به خود دونالد ترامپ، را تکرار کند.
این مقام سابق آمریکایی که خود روزگاری سیاستمدار بوده، با رسیدن به این بخش از برنامه، لحن خود را باز هم نرم‌تر کرده و می‌گوید: «هیچ‌کس نباید دروغ بگوید اما شما الان دیگر یک سیاستمدار هستید و سیاسیون هر وقت که لب‌های خود را تکان می‌دهند، بهرحال یک دروغی می‌گویند و اصلا همه این قشر، دروغ می‌گویند. شما اما باید از شدت این کار بکاهید چون نیازی نیست که دروغ بگویید. شما دارید کارهای بزرگی برای کشور انجام می‌دهید پس کمی از شدت آن کار (دروغ گفتن) کم کنید و آنگاه خواهید توانست که خیلی بهتر برای کشور کار کنید.»
اسکاراموچی در انتهای سخنان خود، به فیگورهای تبلیغاتی ترامپ در سخنرانی‌هایش اشاره می‌کند و با حمایت از آن می‌گوید که «او مردم را می‌خنداند و کسی نمی‌تواند دلیلی بیاورد که این کارهای او، برایش موفقیت نمی‌آورد.»

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»