دیدبان

اسماعیلی- بیرانوند در آستانه تاریخ‌سازی در آسیا

اسماعیلی- بیرانوند در آستانه تاریخ‌سازی در آسیا
دیدبان؛ پرسپولیس در این فصل آمار فوق العاده ای را در لیگ قهرمانان به ثبت رسانده است و در نهایت با شکست السد در دو بازی رفت و برگشت موفق شد برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
در این بین سوال این است که بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کیست؟ قرمزها در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان شاخصی مثل سیدجلال حسینی، علیپور و منشا را داشته اند اما شاید شاخص ترین چهره علیرضا بیرانوند  باشد، بازیکنی که بارها با سیوهای باور نکردنی خود پرسپولیس را در بازی نگه داشته است.
اوج نمایش درخشان بیرانوند به بازی با السد برمی گردد، جایی که او موفق شد در 2 بازی رفت و برگشت با واکنش های دیدنی خود پرسپولیس را در بازی با نگه دارد و به نوعی تیمش را یک تنه به فینال ببرد.  
بیرانوند تا پایان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان 6 کیلین شیت به ثبت رسانده است و از این حیث بهترین آمار را در بین دروازه بان های حاضر در این رقابت ها دارد.
صدرنشینی بیرانوند تا پایان لیگ قهرمانان آسیا دست نخورده باقی خواهد ماند چون او رقیبی در کنار خود نمی بیند و سونگ بئون دروازه بان جنبوک موتورز به عنوان جدی ترین رقیب او تیمش از دور رقابت ها حذف شده است.
اما استقلال هم در این فصل نمایش بسیار خوبی در لیگ قهرمانان داشته است و اگر فقط یک بازی رفت برابر السد را فاکتور بگیریم، این تیم هم شایسته حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود و می توانست به جای این تیم در این مرحله با پرسپولیس بازی کند.
اما ستاره استقلال در این رقابت ها بدون تردید فرشید اسماعیلی است، بازیکنی که اگر چه نسبت به بازیکنانی که تیم هایشان تا فینال می روند 4 بازی کمتر انجام داده است اما موفق شده 5 پاس گل بدهد و در کنار کیم شین ووک از جنبوک موتورز کره در صدر جدول بهترین پاسورهای آسیا قرار دارد.
بهترین نمایش اسماعیلی در بازی رفت برابر العین بود، جایی که او دو پاس گل به تیام داد و تیمش را تا آستانه پیروزی پیش برد اما دو پنالتی عجیب باعث شد استقلال نتیجه پیروزی را با تساوی عوض کند.
اسماعیلی این فرصت را داشت تا آمار خود را بهتر کند اما تیم او در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا تعداد پاس گل های او در عدد 5 باقی بماند.
تنها بازیکنی که در جدول رقابت های پاس گل حضور دارد یاسوشی اندو است که او هم اکنون 3 پاس گل داده است و برای رسیدن به صدر جدول بهترین پاسورها نیاز به 2 پاس گل دیگر در 2 بازی برابر پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان دارد.
با این شرایط استقلال و پرسپولیس به جز نمایش های قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا از نظر فردی بازیکنان شان هم شرایط بسیار خوبی را داشتند و هم اکنون دو بازیکن از این تیم در صدر بهترین کیلین شیت و بهترین پاسورهای این بازی ها هستند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟