دیدبان

جنگنده‌های آمریکایی یک روستا را در سوریه بمباران کردند

جنگنده‌های آمریکایی یک روستا را در سوریه بمباران کردند
دیدبان؛ جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز (چهارشنبه) همراه با توپخانه نیروهای کرد (قسد) روستای السوسه را در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرق استان دیرالزور هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این حمله یکی از خانه‌های ساکنین به کلی تخریب شد و به خانه‌های اطراف نیز خسارات بسیاری وارد آمد. همزمان توپخانه نیروهای یگان دموکراتیک خلق (قسد) نیز این روستا را گلوله‌باران کردند.
هفته پیش نیز جنگنده‌های آمریکایی با بمباران روستای السوسه و البوبدران دهها کشته و زخمی از مردم عادی بر جا گذاشتند به طوریکه وزارت خارجه سوریه در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار محکومیت این حملات شد.
وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها اعلام کرد که آمریکایی‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن در ۱۳ اکتبر در شهر «هجین» در حومه دیرالزور اتفاق افتاد.
پیش از این «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل نیز ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را به ارتکاب جنایات ضد بشری در استان دیرالزور با استفاده از بمب‌های ممنوعه متهم کرده بود.
هفته گذشته «آنا نایستات» معاون مدیر سازمان عفو بین‌الملل در خصوص کشتار غیر نظامیان در استان رقه گفت که سازمان عفو بین‌الملل معتقد است، کشتار در شهر رقه نتیجه حملات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش است و سازمان اسناد این کشتار را به ائتلاف داده اما آن‌ها فقط به کشتار ۷۷ نفر اعتراف کرده‌اند.
او از ائتلاف آمریکایی خواست تا در خصوص کشتار غیر نظامیان دست به تحقیقات و مجازات عاملین بزند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»