دیدبان

درخواست آیت‌الله مکارم از رئیس‌کل بانک مرکزی

درخواست آیت‌الله مکارم از رئیس‌کل بانک مرکزی
دیدبان؛ مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه دولت باید صادقانه مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیدا کرده و این خسارت عظیمی است.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی، وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی دانست و اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیداکرده و این خسارت عظیمی است که به همه مردم وارد آمده است، ان‌شاءالله دولت همت خواهد کرد که این ارزش تدریجاً به حالت اول بازگردد.
مرجع تقلید شیعیان یکی از دیگر مشکلات موجود در گذشته را اختصاص بی‌حساب‌وکتاب ارز از سوی دولت دانست و خواستار تجدیدنظر دولت در این روش شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و مسائل مربوط به بازار ارز و سکه که فشار زیادی را به مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد وارد کرده است، بر لزوم اتخاذ تدابیر دقیق و عبرت گرفتن از تجربه‌ها و روش‌های ناموفق تأکید کرد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت باید صادقانه مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد، ابراز کرد: این امر سبب می‌شود مردم ضمن اعتماد به دولت و مسئولان، به جوسازی‌های دشمنان اعتنایی نکنند.
وی مسئله خلق پول را از مشکلات اساسی کشور دانست و بیان کرد: بانک‌ها تمام سرمایه‌های مردمی را در اختیار دارند، آن‌ها از این موقعیت استفاده می‌کنند و تسهیلات با سود بالا به مشتریان خود عرضه می‌کنند.
مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: چرا باید بانک‌ها تمام اموال مردم را در اختیار داشته باشند و تمام سودش را یکجا ببرند؟ چرا دولت اجازه می‌دهد بانک‌ها به این شکل از سرمایه‌های مردمی سوءاستفاده کنند؟
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه خواستار برخورد با مؤسسات و بانک‌های غیرمجاز شد و از اینکه این قبیل مؤسسات و بانک‌ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت‌های لازم مجوز دریافت کرده و اکنون بخش قابل‌توجهی از مردم را گرفتار و سرگردان کرده‌اند، انتقاد کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنگ روانی همه‌جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت: مسئولان و دولتمردان باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات مردم و نیز با اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات درست این جنگ روانی را خنثی کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن