دیدبان

آزادی قلعه بی‌نفوذ پرسپولیس؛ ارتش شکست ناپذیر

آزادی قلعه بی‌نفوذ پرسپولیس؛ ارتش شکست ناپذیر
دیدبان؛ دیدن کارنامه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، شاید السد را برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان کمی ناامید کند.
نتایج غافلگیرکننده پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، آن‌ها را بیشتر از همیشه به یک فینال بزرگ آسیایی نزدیک کرده است. پرسپولیسی‌ها انتظار داشتند تیم‌شان مقابل السد هم با نتیجه‌ای قابل قبول به تهران برگردد و در ورزشگاه آزادی، با شکست حریف جشن صعود بگیرند. پرسپولیس اما با نمایشی رویایی در دوحه، بازی رفت را برد تا صعود به فینال لیگ قهرمانان برای این تیم بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شود. السد برای فینالیست شدن و عبور از پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی تیم برانکو را شکست دهد. کاری که در سال‌های اخیر برای حریفان پرسپولیس غیر ممکن بوده است.
پرسپولیس ۳ فصل آخر حضورش در لیگ قهرمانان، ۱۲ بازی در ورزشگاه آزادی انجام داده و هیچ حریفی، نتوانسته آن‌ها را در این ورزشگاه شکست دهد. پرسپولیس در خانه، ۱۰ بازی از ۱۲ بازی را برده و فقط دو تساوی دارد. نتایجی که تکرارشان، آن‌ها را به اولین فینال آسیایی و سومین حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رساند.
پرسپولیس این فصل، خوش شانس بود و با هیچ تیم عربستانی رو در رو نشد تا بازی‌های زیادی فرصت میزبانی را پیدا کند. آن‌ها از مرحله گروهی تا یک چهارم نهایی، ۵ بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند و هر ۵ بازی را پیروز شدند. نسف قارشی، الوصل، السد، الجزیره و الدحیل به ترتیب تیم‌هایی بودند که به تهران سفر کردند و با باخت، به خانه برگشتند. فصل قبل لیگ قهرمانان، پرسپولیس بخاطر همگروهی با الهلال و برخورد با همین تیم و الاهلی در مرحله حذفی، فقط سه بار در خانه به میدان رفت. یکی از این سه بازی هم بدون حضور تماشاگرانش بود. پرسپولیس الوحده را در حضور تماشاگرانش برد، با الریان مساوی کرد و در بازی بدون تماشاگر، با الدحیل هم به تساوی رسید. اولین ماه‌های حضور برانکو در ایران، پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ بازی می‌کرد. در ۴ بازی خانگی، ۳ مربی مختلف یعنی حمید درخشان، حسین عبدی و برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت این تیم نشستند و همه آن‌ها، بازی‌های‌شان را بردند. آخرین باخت خانگی پرسپولیس در آزادی، به سال ۲۰۱۲ و شکست تیم دنیزلی مقابل الهلال عربستان مربوط می‌شود.
۶ سال، ۳ فصل حضور در لیگ قهرمانان و ۱۲ بازی، دوران بدون باخت پرسپولیس در آزادی است. دورانی که اگر یک مسابقه دیگر ادامه پیدا کند، پرسپولیس قهرمان غرب و یکی از دو تیم فینال لیگ قهرمانان خواهد بود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟