دیدبان

انتخاب بدیمن‌ترین داور برای قضاوت پرسپولیس-السد

انتخاب بدیمن‌ترین داور برای قضاوت پرسپولیس-السد
دیدبان؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فهرست داوران بازی تیم های پرسپولیس ایران و السد قطر را در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد.
بر اساس اعلام AFC، «والنتین کوالنکو» داور ازبکستانی قضاوت دیدار روز سه شنبه تیم های پرسپولیس و السد را برعهده خواهد داشت و «تیمور گاینولین» و «حسن الدین شودمونوف» به عنوان کمک داور او را یاری خواهند کرد. کوالنکو پیش از این قضاوت دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل ترکیه را در راستای آماده سازی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بر عهده داشت، دیداری که هشتم خردادماه جاری در ورزشگاه «باشاک شهیر فاتح تریم» شهر استانبول برگزار شد و در نهایت با شکست یک بر صفر شاگردان کی روش خاتمه یافت.
این داور ازبک سال گذشته نیز دیدار تیم های پرسپولیس و لخویا را که با تساوی بدون گل در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به اتمام رسید، سوت زد.براساس اعلام سایت رسمی باشگاه السد، این تیم فردا (یکشنبه) به تهران سفر خواهد کرد. قرمزپوشان پایتخت در بازی رفت با گل دقیقه پایانی علی علیپور از روی نقطه پنالتی، السد را در خانه شکست داده و سه شنبه جاری با روحیه ای دو چندان، برای رسیدن به نخستین فینال خود در لیگ قهرمانان آسیا در آزادی از السد پذیرایی می کنند.
والنتین کوالنکو بدیمن ترین داور آسیا برای پرسپولیس 
AFC به ندرت داورانی منفور را به خانه میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فرستاده است که البته این ماجرا همیشه هم روالی ثابت ندارد و بعضا کمیته داوران این دپارتمان انتخاب هایی عجیب و به دور از باور ترتیب می دهند، همانند داورانی بنگلادشی که در خانه رقبای پر حاشیه قطری - سعودی و اماراتی ، بر ضد نمایندگانمان سوت می زدند!
والنتین کوالنکو کیست؟! داوری که در جده خون پرسپولیس را به جوش آورد تا شکست سنگین 3_0 نماینده کشورمان را برابر الاتحاد به شکلی ناباورانه رقم بزند و موجی از انتقاد ها را علیه خود بوجود بیاورد، اتفاقی که منجر به حذف پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شد! این آخرین باری نبود که کوالنکو با پرسپولیس ملاقات می کرد چرا که او در دیدار پرسپولیس و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی نیز قاضی میدان بود و این بار هم سوت های پر حرف و حدیثش، سرح ها را از رسیدن به مرحله 1/4 نهایی منع کرده بود تا شکست سرخ ها برابر نماینده سعودی ها رقم بخورد!
به طور مشخص کوالنکو هرگز دیداری که پرسپولیس در آن پیروزی را از آن خود کرده باشد و خاطره خوشی از آن به جا بماند را قضاوت نکرده است که این ماجرا بسیار ناامید کننده است. امیدواریم دسیسه ای از سوی قطری ها به کمک سران عرب AFC در کار نباشد.. چرا که این انتخاب بسیار نگران کننده است!
 

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟