دیدبان

سوال بزرگ پیش روی تاج؛ کی‌روش قرارداد دارد یا نه؟

سوال بزرگ پیش روی تاج؛ کی‌روش قرارداد دارد یا نه؟
دیدبان؛ ابهام درباره قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران ادامه دارد. بازهم کسی نمی داند که کی روش آیا رسما سرمربی ایران است یا خیر؟
پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۸ بارها خبرهایی مبنی بر تمدید قرارداد کی‌روش با ایران، جدایی او از تیم ملی و پیشنهادهای رنگارنگش از نقاط  مختلف جهان منتشر شد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اما چندین بار با قاطعیت از تمدید قرارداد با کی‌روش خبر داد.
سرمربی پرتغالی تیم ملی شهریورماه بدون آنکه قراردادی با فدراسیون داشته باشد تمرینات را شروع کرد و حتی در بازی با ازبکستان هم بدون اینکه قراردادی امضا کند روی نیمکت ایران نشست.
نهم مهرماه گفتگویی از کارولوس کی روش در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد، کی روش این بار عنوان کرد با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده است و قصد دارد به سمت موفقیت در جام ملتهای آسیا حرکت کند.
در میان صحبتهای کی‌روش درباره قراردادش با ایران اما یک نکته قابل توجه به چشم خورد، او گفت:
من با آقای تاج به توافق رسیدیم که اگر در ماه‌های اکتبر و نوامبر امسال نتوانیم این حمایت‌ها را داشته باشیم توافقات ما ادامه نخواهد داشت و این موضوعات را امضا هم کرده و مکتوب هم کرده‌ایم.
این صحبت نشان می داد که توافق او با ایران یک توافق مشروط بوده است.
کارلوس کی‌روش در مصاحبه اخیر خود با بی بی سی اما صراحتا اعلام کرد که با تیم ملی ایران قرارداد ندارد و بدون قرارداد کار می کند، البته بدون قرارداد نه بدون دریافت پول.
این صحبت کارلوس ثابت می کند تمامی صحبتهای مهدی تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی خیلی هم معتبر نیست.
 فدراسیون فوتبال باید به چند سوال در این باره پاسخ دهد؟
آیا کارلوس کی روش با ایران قرارداد دارد یا خیر؟ اگر قرارداد او تمدید شده مدرکی در این باره ارائه شود، حداقل یک عکس که معمولا در زمان تمدید قراردادها گرفته می شود، یا کارلوس کی روش صراحتا اعلام کند قرارداداش تمدید شده است.
اگر قرارداد کی روش تمدید نشده اعلام شود که چرا این اتفاق نیفتاده است؟ آیا غیر از ایران تیم دیگری در دنیا پیدا می شود که یک مربی بدون قرارداد هدایت آنرا برعهده داشته باشد و تصمیم گیرنده اصلی موضوعات کلان فوتبال آن کشور هم باشد.
هر روز از گوشه و کنار اخباری درباره پیشنهادهای کارلوس کی‌روش به گوش می رسد. از مکزیک تا شاخ آفریقا. در این هفت سال معمولا چنین خبرهایی همیشه وجود داشته است. حال فرض کنیم این بار واقعا پیشنهاد وسوسه کننده ‌ی به کارلوس برسد و شرایط تیم ملی در آستانه جام ملتها متزلزل شود چه کسی مسوول تنش احتمالی خواهد بود؟ کی‌روش عنوان کرده برای قهرمانی در آسیا مصمم است اما همین قرارداد نداشتن و شایعه رفتن و ماندن آرامش را از تیم ملی دور می کند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟