دیدبان

افشای درخواست کوشنر از ترامپ درباره بن سلمان

افشای درخواست کوشنر از ترامپ درباره بن سلمان
دیدبان؛ «نیویورک تایمز» به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید فاش کرد که «جراد کوشنر» داماد ترامپ از وی خواسته است، از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در موضوع پرونده ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد هیات حاکمه ریاض حمایت کند.
به گزارش ایرنا، این نشریه به نقل از منبعی که آگاه خوانده شده است، افزود: او از ترامپ خواسته است که در کنار بن سلمان بایستد و حمایت وی را رها نکند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: کوشنر گفته است که همان گونه که ولیعهد سعودی پیشتر توانست از انتقادات به سلامت عبور کند، این بار نیز این توانایی را خواهد داشت.
کاخ سفید بدون ذکر جزئیات، روز چهارشنبه اعلام کرد که کوشنر درباره پرونده خاشقچی با بن سلمان تلفنی صحبت کرده است.
همچنین یک منبع آگاه به شبکه آمریکایی سی ان ان گفت: بن سلمان به صورت خصوصی با کوشنر که روابط گسترده ای با کاخ سفید دارد، تماس گرفته تا اتهامات درخصوص دست داشتن سعودی در پرونده خاشقچی را منکر شود.
سی ان ان افزود: پس از کوشنر،جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و پس از وی «مایک پومپئو» وزیر امورخارجه ایالات متحد با بن سلمان در خصوص پرونده خاشقچی بحث و تبادل نظر کردند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که تماس ها به صورت کاملا شفاف و صریح صورت گرفته است و آمریکا اعلام کرد که همچنان این پرونده را زیر نظر دارد.
خاشقچی از دوم اکتبر (10مهر) پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است. برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام کرده اند که خاشقچی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»