دیدبان
یادداشت / مهدی فضائلی

پیروزی از آن ما ست اگر...

پیروزی از آن ما ست اگر...
به گزارش دیدبان، تردیدی نیست که در دوران نبرد اراده ها بسر میبریم و در این دوران، پیروزی از آن کسی است که صاحب اراده ای قــــــوی‌تـــر و پایدارتر باشد.
 
اراده تام و تمام جبهه باطل برای مقابله و شکست جبهه حق از سویی و اراده جبهه حق برای مقاومت در برابر جبهه دشمن و ادامه راه ایمان به خدا تا وصول به اهداف و تحقق آرمان ها از سویی دیگر.
 
عوامل موثر در تقویت اراده جبهه حق در این نبرد چیست؟ پاسخ به این پرسش، موضوع یادداشتی است که پیش روی شماست.
 
درک و توجه به عظمت هدف بزرگی که آن‌را تعقیب می‌کنیم،نخستین عامل در تقویت اراده ماست.
 
آرمان ها و اهداف بزرگ، انسان ها و اراده های بزرگ می طلبد.
 
یادمان باشد که ما در حال پایه گذاری تمدن نوین اسلامی هستیم و پایه گذاری تمدن با نازپروردگی میسر نیست!
 
دومین عامل،شناخت دشمن است.
 
این شناخت دو بعد دارد؛ نخست ماهیت ضدانسانی و خوی ددمنشی دشمن است و بعد دیگر، اهتمام و اراده قوی برای تقویت باطل و مقابله با جبهه حق.
 
شناخت صحیح دشمن موجب می شود اولا" در دام مکر و حیله او گرفتار نشویم و ثانیا" حداقل به اندازه انگیزه و اراده او در مسیر باطلش، ما در مسیر حق خودمان با انگیزه و اراده قوی حضور داشته باشیم.
 
سومین عاملی که در تقویت اراده ما موثر خواهد بود،شناخت ظرفیت های در اختیار ما از سویی و محدودیت های دشمن از سوی دیگر است.
 
دشمن پیوسته القا می کند که ما در بن بست هستیم و او در مسیر هموار و با بسط ید کامل، در حالیکه نه مسیر او هموار است و نه ما دست‌بسته و گرفتار در بن بست!
 
راستی اگر دست دشمن برای تحمیل اراده اش باز بود و ما در مقابل،دست ما بسته،یک روز هم برای تحمیل تام و تمام خواسته اش که شکست و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است،درنگ می کرد؟ آیا دشمن امروز از 40 سال پیش قوی‌تر است؟ و آیا ما امروز قوی‌تریم یا 40سال پیش؟
 
تردیدی وجود ندارد که قدرت واقعی دشمن شماره یک ملت ایران یعنی آمریکا و متحدانش، هر روز ضعیفتر از قبل شده است اگر چه امکان و قدرت عملیات روانی دشمن فراهم تر از قبل می باشد.همچنین تردیدی وجود ندارد که قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران هر روز قویتر از قبل شده هر چند در مقابله با عملیات روانی دشمن ضعف و کاستی زیادی وجود دارد. توجه به تجربیات خود و دیگران، چهارمین عامل تاثیر گذار در تقویت اراده است. کافی است به 40 سال راه طی شده در پشت سرمان نگاه کنیم و توطئه ها و بحران های رنگارنگ دشمن ساخته یا از سر غفلت و ندانم کاری ایجاد شده را که غالبا" با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم مرور کنیم.
 
نگاه به جدول بلند ناکامی های دشمن در 40 سال گذشته در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران یا تحولات منطقه غرب آسیا،بخش امیدآفرین و درس آموز دیگر کتاب تجربه است.
 
پنجمین و آخرین عاملی که در این یادداشت به آن اشاره
ی کنم،توجه به امداد ها و نصرت الهی از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی تا پیروزی و از پیروزی انقلاب تا کنون است.
 
این توجه،از سویی صدق وعده الهی را به ما می فهماند که
 
«وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» و از سوی دیگر شرط تداوم این امداد و نصرت را به ما گوشزد می کند که یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم.
 
در سوره مبارکه فتح در قرآن کریم نسبت به سوءظن به خداوند هم هشدار داده شده است و چنین آمده: وَیُعَذِّبَ المُنافِقینَ وَالمُنافِقاتِ وَالمُشرِکینَ وَالمُشرِکاتِ الظّانّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوءِ «عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ »وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِم وَلَعَنَهُم وَأَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ «وَساءَت مَصیرًا»
 
این آیه هشدار آمیز، سوءظن به خداوند را به منافقین و مشرکین نسبت داده و به آنها وعده دوزخ می دهد.
 
همه آنچه گفته شد و بسیاری از ناگفته ها،حامل یک پیام مهم برای ماست و آن اینکه نبرد اراده ها ادامه دارد و در این نبرد اگر ثابت قدم و با ایمان باشیم،پیروزی بدون تردید از آن ما و جبهه حق خواهد بود؛ان شاا...
 
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن