دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

نقش سران نظام در برجام اروپایی

نقش سران نظام در برجام اروپایی
به گزارش دیدبان؛ امروز فرجام برجام به اولویت نخست کشور تبدیل شده زیرا با خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام، ادامه توافق هسته‌ای با ابهاماتی روبه‌رو شده است. البته مسئولان ارشد اجرایی کشورمان بلافاصله بعد از شو تلویزیونی دونالد ترامپ، در یک بیانیه عجولانه و تحقیرآمیز اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران بدون آمریکا کماکان به برجام متعهد خواهد ماند و برجام اروپایی را شروع خواهد کرد.
 
سؤالی که امروز در ذهن بسیاری از مردم کشورمان شکل گرفته است اینکه چرا حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان با وجود بدعهدی فراوان و درنهایت نقض عهد از سوی آمریکا همچنان به دنبال ادامه برجام است؟
 
رهبر انقلاب در همان روزهای تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ، فرمودند «اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم» و در جای دیگر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان گفت که چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، ایران نیز دلیلی برای ادامه برجام نخواهد داشت و از آن خارج خواهد شد. درحالی‌که مردم انتظار داشتند که مسئولین کشورمان اعم از رهبر انقلاب تا رؤسای قوا در مقابل نقض عهد آمریکا بایستند اما واقعیت این است که بعد از خروج آمریکا و پاره کردن برجام توسط دونالد ترامپ، نه‌تنها وعده دولت و مجلس مبنی بر اقدام مقابله‌به‌مثل اجرایی نشد بلکه رهبری با عقب‌نشینی از سخنان خود، برجام اروپایی را همراه با شروطی پذیرفت.
 
واکنش عجولانه حسن روحانی پیرامون خروج آمریکا از برجام نشان داد که این ایران است که محتاج به برجام است و نه اروپا و آمریکا. به عبارت دیگر رئیس‌جمهور کشورمان بلافاصله بعد از شوی تلویزیونی دونالد ترامپ مبنی بر اعلام خروجی رسمی از برجام، در رسانه ملی ظاهر شد و به‌جای اینکه عنوان کند که ایران نیز از برجام خارج می‌شود، از ادامه برجام بدون آمریکا موسوم به برجام اروپایی سخن گفت نشان از رویکرد التماس گونه دولت روحانی پیرامون برجام بود و موجب شد تا وزیر خارجه آمریکا بعد از بررسی مواضع ایران، با گستاخی فراوان 12 شرط برای مذاکره مجدد برای مسئولان کشورمان تعیین کرد.
 
متأسفانه اکنون به‌جای اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال کشاندن ایران به میز مذاکره و ادامه توافق‌نامه هسته‌ای باشند، این مسئولین کشورمان هستند که علیرغم نقض عهد و قلدری آمریکا و بدعهدی اروپایی‌ها، همچنان تمایل دارند تا برجام به هر قیمتی ادامه یابد.
 
انتهای پیام//
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن