دیدبان

اسرائیل در سراشیبی سقوط

 اسرائیل در سراشیبی سقوط

به گزارش دیدبان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی برای تسنیم نوشت:

یهودیان، پدر صهیونیسم را تئودور هرتزل می‌دانند. مهارت وی در زمینه تبلیغات صهیونیستی، از مهم‌ترین عوامل موفقیت وی در پیشبرد صهیونیسم بود. وی با چند نفر از نزدیکان خود، صندوقی را برای کمک به یهودیان تأسیس کرد تا بتواند از طریق نزدیک شدن به پادشاهان و رؤسای نهضت‌های اروپایی، یک سرزمین را برای تأسیس دولت ملی یهود به دست آورد. تئودور هرتزل در سال 1897 کتاب دولت یهود را تدوین کرد و در آن، تأسیس دولت یهودی را به‌عنوان تنها راه‌حل معضلات و مشکلات ملت یهود دانست.

در همان سال اولین کنگره جهانی صهیونیسم تشکیل شد و با حضور دویست نماینده از متنفذین و افراد سرشناس یهودی از تمامی کشورهای جهان، تشکیل دولت یهودی در فلسطین به‌تصویب رسید.

بعد از پایان جنگ جهانی اول، جامعه ملل، قیمومیت فلسطین را به انگلیس داد و در سال 1917، جیمز بالفور یهودی، وزیر امور خارجه وقت انگلیس، اعلامیه‌ای صادر کرد و دولت انگلیس را متعهد دانست که جهت اسکان و ساماندهی یهودیان، فلسطین را در اختیار آنان قرار دهد و فلسطین کانون ملی یهود شود.

یهودیان صهیونیست، فلسطین را سرزمین موعودی می‌دانستند که خداوند در تورات وعده تسلط و بازگشت یهودیان به آن شهر را داده است. صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند که ملت برگزیده خدا هستند و در تورات، نژاد صهیونیست، منحصر به فرد و خاص عنوان شده است. آنان همچنین معتقدند که در دهه 1940 فلسطین سرزمینی بدون سکنه برای مردمی بدون سرزمین بوده است. پس از غصب قبله اول مسلمین توسط دولت انگلیس، یهودیان کوچ خود به‌سمت فلسطین را آغاز کردند و مسلمانان را از سرزمین آباء و اجدادی‌شان اخراج نمودند.

نماینده دولت آمریکا نیز در سال 1944، ضرورت شروع مهاجرت یهودیان به فلسطین را اعلام کرد. روزولت یهودی، رئیس جمهور وقت آمریکا هم اعلامیه‌ای صادر نمود و در آن نوشت: ما گشوده شدن درهای فلسطین را در برابر دولت صهیونیستی بی‌هیچ قید و شرطی تأیید می‌کنیم و سیاستی را ترجیح می‌دهیم که به برپایی یک کشور مشترک المنافع آزاد و دموکراتیک یهودی در آنجا بینجامد.

پس از روزولت، ترومن نیز با همکاری روباه مکار انگلیس، یکصد هزار یهودی را رهسپار فلسطین کرد و زمینه‌ای را فراهم نمود تا پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل متحد، آن سازمان در سال 1947 تشکیل کشور اسرائیل را تصویب کند و در 14 می 1948 رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین به پایگاهی برای مقابله با اسلام ناب و مسلمانان جهان تبدیل شود.

به‌فاصله چند دقیقه بعد از اعلام موجودیت اسرائیل، آمریکا نیز به‌عنوان اولین حامی این رژیم، بر این اشغالگری صحه گذاشت و عملاً وارد جنگی نوین علیه اسلام و مسلمین شد. کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان، غصب سرزمین فلسطین و اخراج مردم از خانه‌هایشان و تشکیل رژیم نامشروع و فاسد اسرائیل، پنج کشور عربی مصر و سوریه و لبنان و اردن و عراق را وارد جنگ با صهیونیست‌ها کرد.

چهار جنگ بین اعراب و اسرائیل در سال‌های 1948 ــ 1956 ــ 1967 و 1973 اتفاق افتاد که در همه آن جنگ‌ها، اعراب شکست خوردند. پیروزی بر اعراب، اسرائیل را تحریک نمود که با شعار از فرات تا نیل، چشم طمع به سرزمین‌های اردن و سوریه و لبنان و مصر بدوزد و بخش‌های وسیعی از سرزمین اعراب، شامل قسمت شرقی بیت المقدس، کرانه باختری رود اردن، بلندی‌های جولان سوریه و صحرای سینای مصر را اشغال کند، بارها به لبنان تجاوز نماید و قسمت‌هایی را از آن کشور را نیز به‌تصرف عدوانی خود درآورد. این تصرفات نامشروع و حمایت‌های جهانی از اسرائیل، رژیم غاصب صهیونیستی را به سگ هاری تبدیل کرد که قصد بلعیدن کشورهای اسلامی را داشت.

چهره زشت و خونخوار آن رژیم، هرگز نتوانست مانع جهاد فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها شود. عزالدین قسام؛ عارف فلسطینی، تفنگ در دست گرفت و با مریدان و یاران خود با صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها وارد جنگ شد. جنبش فتح برای مبارزه با صهیونیست‌ها پا به عرصه وجود گذاشت و در نبرد کرامه با پانصد نفر نیرو، سپاه دوازده هزار نفری صهیونیست‌ها را کنار نهر اردن شکست داد.

این بار با خدعه آمریکا و انگلیس و اسرائیل، عده‌ای از سران عرب تازه به دوران رسیده، به‌جای نبرد با رژیم اشغالگر قدس، برای حمایت از اسراییل وارد گود شده‌اند  وطرح مذاکره و سازش را جایگزین مبارزه کردند و عملاً به رژیم غاصب صهیونیستی کمک کردند تا به اهداف خود در منطقه نزدیک‌تر شود. در راستای اجرای این نقشه، ملک حسین پادشاه اردن، مردم فلسطین را قتل‌عام کرد. انور سادات رییس جمهور مصر قرارداد کمپ دیوید را با اسراییل امضا کرد و از آن رژیم نامنحوس حمایت نمود. یاسر عرفات نیز به شاخه سازش پیوست و نشست‌های مادرید و اسلو و وای ریور و واشنگتن، کمپ دیوید2 را در سال 1989 رقم زد.

از سال 1948 تا به امروز، فراز و نشیب‌های زیادی در جهان اسلام به‌وجود آوردند تا شاید شعله جهاد را در دل مسلمانان خاموش کنند و اهداف صهیونیست‌ها را جامه عمل بپوشانند، اما از همان آغاز ماجرای غصب فلسطین روحانیت شیعه به‌علت استقلال فکری و اتکال به خدای یگانه و تکیه بر قدرت مردم، در برابر این اقدام ضدبشری ایستاد و مانع آرامش صهیونیست‌های غاصب شد.

محمدحسین بن محمد ابراهیم گیلانی از روحانیون ایرانی، شیخ محمدرضا همدانی از علمای عصر ناصری، علامه کاشف الغطا، اعلم علمای نجف، هبةالدین شهرستانی، سید محمدمهدی صدر و سید محمدمهدی اصفهانی از علمای ایرانی و آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی از علمای شیعه در برابر این اقدام آمریکا  و انگلیس ایستادند و علیه صهیونیست‌ها حکم جهاد صادر کردند.

در قرن 14 هجری امام خمینی با قاطعیتی وصف‌نشدنی و بی‌نظیر به ایستادگی امت اسلامی در برابر رژیم منفور و غاصب صهیونیستی و تعهدش برای آزادی فلسطین عزیز رنگ و بوی جدیدی دارد که اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌نام روز جهانی قدس راهبرد آن امام همام برای تقویت و حفظ هویت اسلامی و ملت و کشور فلسطین را آشکارتر کرد.

آن عبد صالح خدا فرمود: «باید همه بپا خیزیم، اسراییل را نابود کنیم  و ملت قهرمان فلسطین را جایگزین آن کنیم».

آن عزیز فرزانه و مجاهد سترگ همچنین فرمود: «به‌یاری خداوند از نظرات پراکنده پیروان اسلام و توان امت محمد(ص) و امکانات کشوررهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله در سراسر جهان، فلسطین را از چنگال صهیونیست‌ها خارج کرد».

آن امام رئوف و تکلیف‌محور با اعلان راهبردهای خود، مسئله فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام و عدالت‌خواهان جهان تبدیل کرد؛ و حتی با درایت  و بصیرت، مسیحیان و یهودیان را نیز در برابر اسراییل متجاوز قرار داد.

امام خامنه‌ای نیز در عصر رهبری خود، با جدیت تمام، در امتداد راه امام خمینی، نابودی اسراییل را به‌عنوان تنها راه رهایی فلسطین از بند اشغال و بازگشت فلسطین به آغوش اسلام مطرح کرد، پرچم آزادی فلسطین را برافراشته نگه داشت و با این نگاه الهی، زنجیره مقاومت گسترش یافت. جهان اسلام بیدار شد و فلسطین همچنان به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام باقی ماند و اسراییل علی‌رغم حمایت‌های گسترده منطقه‌ای و بین المللی در روندی معکوس با قدرت‌یابی مقاومت اسلامی، رو به ضعف نهاد و روند فرسایشی و فروپاشی به خود گرفت و حیات و بقای آن رژیم نامشروع با تهدیدات اسلامی مواجه شد.

شکست ارتش اسراییل در سال 2006 در برابر رزمندگان حزب‌الله لبنان در جنگ 33روزه و شکست مفتضحانه آنان در سال 2009 در جنگ 22روزه با مردم غزه و پس از آن تکرار شکست رژیم غاصب در جنگ دیگر با مردم مسلمان غزه، ورق را به‌نفع جبهه مقاومت تغییر داد و اسراییل و آمریکا در نقشه‌ای جدید طرح توسعه تروریست‌ها در عراق  و سوریه با هدف شکل‌دهی به حاکمیت داعش در منطقه را رقم زدند؛ تا شاید حاکمیت ولی فقیه و استقامت جبهه مقاومت را در هم بریزند و موانع بر سر راه، برای رسیدن به اسراییل توسعه‌یافته را برطرف نمایند.

رونق کار انتفاضه در غزه و مسلح شدن کرانه باختری و شکست داعش در عراق و سوریه، رژیم غاصب صهیونیستی را دچار چالش‌های جدی نمود؛ تا آنجا که گام نهادن در جاده سقوط را بعینه مشاهده کردند.

آغاز حملات موشکی از غزه و سوریه و شلیک 65 موشک از سوریه به سرّی‌ترین مراکز اطلاعاتی و امنیتی و مراکز اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل رژیم غاصب و منفور صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه ایجاد کرد که به‌یقین آن غده سرطانی صهیونیستی را در سراشیبی سقوط قرار داد و آن را به نابودی و اضمحلال نزدیک‌تر کرد.

امام خامنه‌ای در 28 مرداد 1370 فرمودند: «عاقبت اسراییل نابودشدنی است و باید نابود بشود. تا چند صباح قبل از این هیچ کس فکر نمی‌کرد که ابرقدرت شرق این گونه متلاشی شود... آن روزی که امام در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این مارکسیسم را باید در موزه‌ها پیدا کرد، عده‌ای پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود که آن پیشگویی تحقق پیدا کرد».

ایشان در 15 آبان 1370 فرمودند: «نباید شک کرد که شجره خبیثه اسراییل... هیچ پایه و پایگاه استمراری نخواهد داشت و بی‌شک نابود خواهد شد».

معظم‌له در اردیبهشت 1380 فرمودند: «یقین داریم با ادامه مبارزات مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به‌فضل الهی آزاد می‌شود و بیت المقدس و مسجد الاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام بازمی‌گردد».

آن حکیم متأله و عارف سترگ در 27 اردیبهشت 1397 فرمودند: «فلسطین به‌توفیق الهی و به‌اذن الله تعالی از دست دشمنان خلاص خواهد شد؛ بیت المقدس پایتخت فلسطین است و آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا در قبال حقیقت و سنت الهی در مورد فلسطین هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

به‌یقین این سنت الهی به واقعیت می‌پیوندد. اگرچه از سال 1948 تا به امروز و از روزولت تا اوباما و ترامپ، همه رؤسای جمهور آمریکا از اسراییل حمایت کردند و امروز نیز برخی بر این باورند که وحدت جدی‌تر ترامپ و نتانیاهو، رییس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا و نخست وزیر لیکودی و افراطی صهیونیست‌ها، جریان مقاومت فلسطین را دچار چالشی کرده است، لیکن، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، قلب امت اسلامی را جریحه‌دارتر کرده، انتفاضه را شعله‌ور نموده و این فرصت جدید با شکل‌گیری انتفاضه بازگشت و با بهره‌گیری از خون شهدای تازه، فلسطین را به کانون توجه و اولویت کشورهای اسلامی و منطقه تبدیل کرده است.

اسرائیل بر این باور است که با قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت در سوریه و لبنان و غزه، اورشلیم، حیفا و تل‌آویو در معرض تهدیدی جدی‌اند و جنگ امروز با جنگ‌های اعراب و اسراییل در سال‌های 1948 ــ 1956 ــ 1967 و 1973 تفاوت جدی دارد. امروز امت‌های اسلامی قدرت نابودی تمام اسراییل را دارند و می‌توانند رژیم غاصب صهیونیستی را به عرصه نابودی و نیستی ببرند.

امام خامنه‌ای در 24 آذر 1395 فرمودند: «رژیم صهیونیستی همچنان که قبلاً گفته‌ایم به‌شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در 25 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت».

آن رژیم اشغالگر امروز جدی‌تر از دیروز بر این باور است که با سرعت به‌سمت نابودی پیش می‌رود. دست‌وپا زدن‌های این روز، آب در هاون کوبیدنی است که به‌یقین مرگ اسراییل را نزدیک‌تر می‌کند.

نتانیاهو و ترامپ شنیده‌اند که در اواسط جنگ 33روزه در سال 2006 امام خامنه‌ای فرمودند حزب‌الله در این جنگ پیروز می‌شود، این پیش‌بینی به‌وقوع پیوست. معظم‌له در سال 1390 فرمودند حکومت بشار اسد در سوریه باید بماند و می‌ماند، این موضوع نیز عملی شد.

آنان بهتر از خیلی‌ها باور کرده‌اند که تا 23 سال آینده، اسراییلی نیست، حتی باور کرده‌اند که نسل امروز انقلاب، نابودی آمریکای جهانخوار را هم می‌بیند. کاش برخی از ساده‌اندیشان نیز به یقین می‌رسیدند که "ان الباطل کان زهوقا" باطل از بین می‌رود و اسرائیل و آمریکا چون باطلند، نابود می‌شوند؛ "ولو کره الکافرون ــ ولو کره المشرکون!!" در روز جمعه 18 خرداد 1397 و در روز قدس امسال، مشت‌ها را از سال‌های قبل بیشتر گره کنیم و با جدیت و شجاعت بیشتری بر فرق اسرائیل بکوبیم که "الا انّ حزب الله هم الغالبون"؛ این وعده الهی است و خدا در وعده‌اش تخلف نمی‌کند.

امام خمینی(ره) دستور تشکیل هسته‌های مقاومت را داد.

مردم ایران و عراق و لبنان و بحرین و سوریه و پاکستان و مصر و افغانستان و فلسطین و نیجریه و یمن و اردن و حتی برخی از پیروان آن امام بزرگ در اروپا و آمریکا، زنجیره مقاومت را گسترش دادند تا تفکر از نیل تا فرات را در نطفه خفه کنند. کجایند تئودور هرتزل و بالفور و روزولت و ترومن  که ببینند ماجرای افسانه‌ای که با هجرت یهودیان به اسرائیل شکل دادند، پدر صهیونیسم مدرن را در آورد و صهیونیسم سیاسی را به درب زباله‌دان تاریخ برد، طرحی که آنان ریختند، زمینه‌ساز نابودی یهودیان صهیونیستی شده که یهودیان و مسیحیان جهان امروز از این نابودی به‌وجد می‌آیند.

روز نابودی تفاله‌های تفکر هرتزلی فرا رسیده و جهان به‌سمت جغرافیای بدون اسرائیل حرکت می‌کند. مسلمانان قدرت گرفته‌اند و ارتش اسرائیل دیگر یارای ایستادگی در برابر هسته‌های مقاومت اسلامی را ندارد. انتفاضه بازگشت باور دارد که تنها نیست و قدرت موشکی ایران در حمایت از ملت فلسطین پای کار است. پرچمداران جبهه مقاومت آماده و پا در رکاب، منتظر دستورند و فریاد می‌زنند: وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ــ  ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد. همین یاران، شاه را بیرون کردند، صدام را نابود کردند، تروریست‌ها را شکست دادند، منافقین را به پهنه نیستی بردند، آمریکا را به خاک مذلت نشاندند؛ پس می‌توانند اسرائیل را نیز از صفحه روزگار محو کنند؛ و چنین خواهند کرد

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»