دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

نقش و تأثیر برجام در تغییر رژیم ایران

نقش و تأثیر برجام در تغییر رژیم ایران
به گزارش دیدبان؛ رودی جولیانی، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به‌صراحت گفته است که هدف دونالد ترامپ تغییر نظام جمهوری اسلامی است. این موضع‌گیری مسئولین آمریکایی این موضوع را شفاف می‌کند که خروج آمریکا از برجام همراه با بازگشت تحریم‌های همه‌جانبه با چه هدفی صورت گرفته است.
 
همان‌گونه که می‌دانید ایران در موضوع برجام همه تعهدات خودش را زودتر از موعد مقرر به‌طور کامل اجرا کرد اما طرف غربی برجام به‌ویژه آمریکا همواره با کارشکنی و فرار از اجرای تعهدات، اقتصاد ایران را زمین‌گیر کرد و درنهایت با روی کار آمدن دونالد ترامپ، برجام توسط آمریکا به گروگان گرفته شد. با توجه به اظهارات و اقدامات مسئولین آمریکایی روشن شد که هدف خروج آمریکا از برجام صرفاً محدود کردن برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیست؛ بلکه برجام آمریکایی و به دنبال آن برجام اروپایی باهدف تغییر حکومت ایران شکل‌گرفته است. به عبارت دیگر برجام هدف نیست بلکه ابزاری جهت دست‌یابی به اهداف آمریکایی‌ها است. این در حالی است که پیش از این برجام برای مسئولین کشورمان یک هدف تلقی می‌شد و همه مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به تحریم‌ها و توافق هسته‌ای مربوط کردند.
 
رویکرد براندازی از سوی آمریکایی‌ها موضوع جدیدی نیست اما با توجه به اینکه کشورمان اکنون در وضعیت بسیار بد اقتصادی به سر می‌برد، هرگونه تحریم و فشارهای اقتصادی می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی بر اقتصاد کشورمان داشته باشد. این همان موضوعی است که غربی‌ها و در رأس آن آمریکایی‌ها متوجه آن شده‌اند. بنابراین تغییر حکومت ایران را در گرو اعمال و افزایش تحریم‌های همه‌جانبه می‌دانند.
 
آمریکا در چند مرحله تغییر حکومت ایران را دنبال می‌کند. یکی اینکه با همراه سازی اروپا تلاش می‌کند تا برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای کشورمان را محدود کند، که لازمه آن اعمال فشارهای اقتصادی همراه با تهدیدات نظامی است تا مسئولین کشورمان مانند برجام مجبور شوند که به میز مذاکره برگردند و مانند برجام بی‌آنکه امتیازی دهند، از کشورمان امتیاز بگیرند.
 
آمریکایی‌ها در گام دوم بعد از ضعیف کردن قوای نظامی و کاهش نفوذ کشورمان در منطقه، به اعتراضات داخلی دامن خواهند زد و بعد از ایجاد بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی با برخی استراتژی‌های تجربه‌شده مانند ایجاد و حمایت از جنگ مسلحانه در داخل کشور، ترور، بمب‌گذاری باهدف ایجاد افزایش ناامنی، جنگ غیرمستقیم خارجی و حتی جنگ مستقیم، تغییر نظام جمهوری اسلامی را دنبال خواهد کرد.
 
انتهای پیام//
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن