دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

الیگارشی حاکم بر نظام و تحریف امام

الیگارشی حاکم بر نظام و تحریف امام
به گزارش دیدبان؛ این جمله شهید خرازی که گفت «جنگ را درشت ننویسید بلکه درست بنویسید»، امروز گریبان گیر بازخوانی اندیشه امام خمینی (ره) شده است. به عبارت دیگر برخی از سیاسیون و انقلابی‌نماها با هدف تحریف و تخریب تلاش می‌کنند تا اندیشه و سخنان امام خمینی آن‌چنان بزرگنمایی شود که اندیشه و روحیه امام (ره) در ذهن مخاطب منفی جلوه داده شود. حتی امروز برخی از جریان‌های سیاسی که با اندیشه امام مشکل دارند، در تلاش‌اند انقلابی را تندرو و افراطی به مردم معرفی کنند و رویکرد این دست از افراد و گروه‌های انقلابی را مختص به دهه 60 و درنهایت مخرب و به زیان کشور جلوه دهند. از این‌رو تلاش می‌شود تا برای انقلابی بودن و پیروی از خط امام تاریخ انقضا تعیین شود.
 
متأسفانه امروز شاهد این هستیم که در رویکرد و روحیه برخی از یاران و پیروان قدیمی امام (ره) تغییرات اساسی و بنیادی شکل گرفته است. آن روحیه انقلابی و جهادی که در بین مسئولین دهه 60 دیده می‌شد امروز مشاهده نمی‌شود اما به این معنی نیست که پیروی از اندیشه امام توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه را ندارد بلکه اندیشه امام (ره) همواره در جهت حمایت از مستضعفین و مبارزه با استعمار و استثمار است که این تفکر با رویکرد رفاه‌طلبی و عافیت‌طلبی که با روی کار آمدن دولت سازندگی، نطفه‌اش در روحیه مسئولین کشور کاشته شد، در تضاد است.
 
 امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که پیروی از خط امام با الیگارشی حاکم بر نظام در تضاد بنیادی است. البته این سخن امام (ره) که فرمودند «صداوسیما دانشگاه عمومی است. دانشگاه و نظام آموزشی، مبدأ همه تحولات است. از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می‌کند و دانشگاه غیر اسلامی، دانشگاه بد، یک ملت را به عقب می‌زند.» نکته‌ای است که امروز دانشگاه و نظام آموزشی را قربانی اهداف سیاسی و منافع فردی و گروهی کرده است.
 
امروز بسیاری از دانشگاه‌های کشور نسبت به عملکرد دولت‌ها و مجلس‌ها منفعل عمل می‌کند و نقش دانشگاه در راهبرد کشور بسیار ضعیف است. به عبارت دیگر گروه‌های خاص متشکل از احزاب سیاسی همواره در رأس حکومت قرار گرفته‌اند و در سمت‌های مهم و تصمیم‌ساز نفوذ کرده‌اند. اینکه رهبر انقلاب همواره از خطر نفوذ در سمت‌های حساس کشور خبر و آن را تذکر می‌دهند نشان از این است که برخی از مسئولین انقلابی‌نما که همواره به دنبال منافع فردی و گروهی خود هستند، اجازه بازخوانی اندیشه امام (ره) در دانشگاه‌ها و مطالبه گری دانشجویان و رسانه‌ها از قبیل رسانه ملی (صداوسیما) از مسئولین کشور را نمی‌دهند زیرا با منافع آن‌ها مغایرت دارد.
 
انتهای پیام//

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن