دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

نقش مسئولین نظام در تحریف خط امام

نقش مسئولین نظام در تحریف خط امام
به گزارش دیدبان؛ هرساله در سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ویژگی‌ها و به طور کلی خط امام جلوه بیشتری پیدا می‌کند و این نکته که خط امام و راه امام امروزه به انحراف رفته است و برخی از سیاسیون و مسئولین فعلی نظام سعی می‌کنند تا در راه امام تحریف ایجاد کنند، ملموس‌تر می‌شود؛ اما به‌راستی چرا صحبت‌ها و به طور کلی اندیشه امام خمینی (ره) از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز بعد از چهار دهه از انقلاب به‌جای اینکه ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب استوار و محکم‌تر شود هرروز با انحراف و لغزش‌هایی در بین انقلابیون مشاهده و خطر تحریف امام و ارتجاع انقلاب جدی‌تر می‌شود؟
 
در سال‌های اخیر با روی کار آمدن برجام و جایگزینی روحیه مذاکره و مصالحه به جای روحیه و رویکرد مقاومت و ایستادگی، اهمیت بازگشت به فلسفه انقلاب و اندیشه امام پیش از پیش احساس می‌شود. امام خمینی، آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و همواره بر نابودی اسرائیل تأکید داشتند اما متأسفانه امروز این تعابیر حداقل در گفتار از سوی مسئولین دولتی و برخی از مسئولین حکومتی شنیده نمی‌شود و حتی می‌توان گفت که با چرخش 180 درجه‌ای در اندیشه برخی از مسئولین نظام مواجه شده‌ایم.
 
 با روی کار آمدن حسن روحانی، برخی از حامیان فتنه قدرت گرفتند و تلاش کردند تا عبارت مرگ بر آمریکا از شعارهای مردم حذف شود تا به مقاصد خود برسند. لازم به گفتن نیست که امروز مشکل کشور بیان عبارت مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل نیست بلکه تا زمانی که این‌گونه از شعارها به‌صورت سطحی در تریبون‌های عمومی حکومت بیان شود، به‌مرور زمان نتیجه‌ای به‌جز کم‌رنگ شدن نخواهد داشت زیرا هرگونه شعارها و کارهای تبلیغی بدون کار عملی و اجرایی، زمان انقضا خواهد داشت.
این واقعیت که آمریکا و اسرائیل دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند را نمی‌توان کتمان کرد اما چگونه می‌توانیم با عملکرد نامناسب اقتصادی و فرهنگی این حقیقت را به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم؟ البته اینکه جمهوری اسلامی در بعد نظامی و امنیتی توانسته است در مقابل دشمنان خود بایستد، دستاورد مهمی است اما دو ضلع دیگر مثلث بقای نظام و حکومت جمهوری اسلامی به مسائل فرهنگی و اقتصادی بازمی‌گردد که ناکارآمدی عملکرد مسئولین اجرایی کشور، همچنین مجلس و قوه قضائیه پس از دوران دفاع مقدس به‌ویژه در پنج سال گذشته موجب شده است تا اقشار مختلف مردم از اندیشه امام، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فاصله بگیرند.
 
انتهای پیام//

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن