دیدبان
علی محقق

پیام های حمله به اسرائیل

پیام های حمله به اسرائیل

به گزارش دیدبان،دیروز رسانه ها خبری را مخابره کردند که سبب شوکه شدن صهیونیستها و متحدان بین المللی آنها شده بود. خبر مربوط به حملات موشکی به رژیم صهیونیستی بود. منابع صهیونیستی اعلام کردند تعداد خمپاره هایی که به سمت آنها شلیک شده است، به 57 می رسد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود «بگذارید جهان بداند؛ تروریست های فلسطینی در نوار غزه، حمله به اسرائیل را ادامه می دهند. این حقیقت را به اشتراک بگذارید! اعتراضات صلح آمیز؟ امروز صبح 57 موشک از جانب غزه به شهروندان اسرائیل (از جمله یک مهد کودک) شلیک شد». هرچند از همان آغازین روزهای راهپیمایی های بازگشت فلسطینی ها ، نوار غزه مکرر در آماج حملات جنگنده های اسرائیلی بوده است ، اما بلافاصله بعد از این حملات خمپاره ای ، صهیونیست ها نیز دست به حملاتی گسترده علیه شهروندان نوار غزه زدند. سخنگوی ارتش صهیونیست ها دیروز از در جریان بودن حملات به غزه خبر داده بود و گفته بود صدای انفجارهایی که از غزه شنیده می شوند ناشی از این حملات است. رسانه ها گزارش دادند که صهیونیست ها به وسیله جنگنده های خود به بخش های مرکزی نوار غزه حمله کرده اند و بر اساس گزارش ها از خان یونس دست کم 10 موشک به مواضع جهاد اسلامی در غزه شلیک شده بود. اما حمله دیروز غزه به رژیم صهیونیستی حاوی چند نکته بود که در اینجا به برخی از مهمترین آن ها اشاره می شود.

1. خط قرمز توهمی صهیونیست ها نقض شد

صهیونیست ها بعد از روی کار آمدن ترامپ دچار این توهم شده بودند که دیگر مرزهای تصنعی و جعلی آن ها توسط هیچ طرفی نقض نخواهد شد و آن ها در آرامش کامل به سر خواهند برد. به همین دلیل هر روز بر شهرک سازی خود می افزودند و فضا را برای فلسطینی ها به حدی رساندند که منجر به تظاهرات و راهپیمایی بازگشت شد، اما باز هم از توهمات خود در مسئله شهرک سازی ها دست نکشیدند. بعد از ماجرای انتقال سفارت از تل آویو به قدس، توهم آن ها نسبت به این موضوع بیشتر هم شد. آن ها به گونه ای اسیر فضای خود ساخته شده بودند که کمتر موضوعی در مورد فلسطین را می شنیدند.

بعد از این حمله موشکی به اسرائیل بود که آن ها شوکه شده و از فضای تخیلی که ساخته و پرداخته بودند، بیدار و دوباره خود را در یک محیط امنیتی و با مقیاس موجودیتی دیدند. حملات موشکی غزه به صهیونیست ها اولین اقدام از جنگ های 51 روزه سال های 2014 – 2015 بود. فرود 57 موشک آن هم در فضایی که صهیونیست ها برای خود به لحاظ امنیتی به وجود آورده بودند، منجر به از بین رفتن فضای توهمی آن ها در خصوص نقض خطوط قرمز خیالی شان شد. به همین دلیل است که رئیس "کنست "اسرائیل "یولی ادلستین" در واکنش به این حملات از سوی غزه ،گفت : «شلیک خمپاره ها به یک مهد کودک، عبور از خط قرمز مهم بود. ما نمی توانیم به سازمان های تروریستی اجازه دهیم به ما صدمه بزنند و امنیت کودکان و سایر ساکنان جوامع مجاور غزه را تضعیف کنند.» به همین دلیل شوکه شدن از این حمله است که "آریه درعی"، وزیر کشور صهیونیست ها گفت : «ما نفعی در وخامت اوضاع نداریم» .در حالی صهیونیست ها از شلیک خمپاره به یک مهد کودک در سرزمین های اشغالی سخن می گویند و آن را خط قرمز خود می دانندکه تقریبا هر روز این کودکان مظلوم فلسطینی هستند که در آماج حملات جنگند های صهیونیستی قرار داشته و پیکر نحیف آنها در تیررس مستقیم دشمن صهیونیستی قرار دارد.

2. امنیت ، کالایی نایاب برای صهیونیست ها

در پی این حمله بود که بعد از مدت طولانی نتانیاهو جلسه کابینه امنیتی صهیونیست ها را تشکیل داد. سخنگوی وزارت خارجه صهیونیست ها در واکنش به این حمله گفته بود «شلیک این خمپاره ها که یکی از آن ها در یک مهد کودک فرود آمد، نشان دهنده خطر بزرگی است که حماس برای شهروندان اسرائیل دارد.»

بنابراین اولین پیام حمله به صهیونیست ها در از بین رفتن «توهم امنیت» در آن ها بود. صهیونیست ها شدیدا غرق در فضای ساختگی بودند که به واسطه حمایت های ترامپ از آن ها به وجود آمده بود. این حمله آن ها را هوشیار کرد که طرح های مربوط به از بین رفتن کلیت رژیم صهیونیستی هنوز روی میز مقاومت است و مردم فلسطین به این سادگی صهیونیست ها را رها نخواهند کرد و آن ها باید تاوان شهرک سازی را در جای دیگری بدهند و آن جا هم جایی است که امنیت این رژیم مطرح باشد. مقاومت با این حمله به واقع این پیام را فرستاد که امنیت برای صهونیست ها کالایی نایاب و کمیاب است و آن ها بایستی مدت ها به دنبال آن باشند و باز هم مشخص نیست که آیا بتوانند به آن دست پیدا کنند یا خیر.

3. وحشت صهیونیست ها و مسئله مهاجرت

بعد از ماجرای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، صهیونیست ها با فرستادن فراخوانی به جوامع یهودی و یهودیان کشورهای مختلف ، آن ها را به سفر به اسرائیل تشویق کردند. در این خصوص موفق شدند برخی از شخصیت ها را نیز به سرزمین های اشغالی دعوت کنند. آن ها در این تصور بودند که از حالا نوبت مهاجرت یهودیان به اسرائیل است و آن ها باید برنامه ریزی برای سفر موج یهودیان به سرزمین های اشغالی را داشته باشند.

به همین دلیل پیشنهاد ساخت 2500 واحد تحت عنوان شهرک سازی های جدید را دادند. این حمله به آن ها این پیام را مخابره کرد که بایستی از اینک به فکر بازگرداندن یهودیان به سرزمین های خودشان باشند. فرآیند مهاجرت معکوس یهودیان یکی از مهمترین پیام هایی است که این حمله بزرگ در پی خواهد داشت. صهیونیست ها بایستی نسبت به موضوع سرزمین، هیچ امنیتی نداشته باشند و این حمله اخیر توانست به خوبی این موضوع را برای آن ها بازنمایی کند.

4. ناتوانی دوباره گنبد آهنین

بعد از جنگ 51 روزه صهیونیست ها بارها از تقویت سامانه دفاعی گنبد آهنین و افزایش سیستم های دیجیتالی و رهگیری آن برای دفع حملات از سوی غزه، سخن گفته بودند. حمله اخیر سنگ محک خوبی برای تراز صحبت های صهیونیست ها بود. بعد از این حمله مشخص شد که سامانه گنبد آهنین که مخارج سنگین میلیون ها دلاری در برداشته است و به تعبیر صهیونیست ها پیشرفته تر شده است، چندان توانمندی برای مهار موشک های مقاومت ندارد. بر اساس گفته های خود صهیونیست ها برخی از موشک ها به هدف برخورد کرده اند. صهیونیست ها به ناتوانی سامانه گنبد آهنین در مقابل حمله موشکی اعتراف کرده و از سقوط تعدادی از راکت ها به شهرک اشکول و بنا به گفته صهیونیست ها به یک مهد کودک خبر داده اند.

5. پیامی برای جهان اسلام، غزه به دنبال مذاکره نیست، راه حل در مقاومت است

یکی دیگر از پیام هایی که حمله به سرزمین های اشغالی در پی داشت این بود که غزه به دنبال راه حل های مطرح شده توسط سران کشورهای اسلامی از جمله سران عربستان سعودی نیست. محمد بن سلمان در تازه ترین اظهارات خود گفته که فلسطینیان یا باید به راه حل سازش با صهیونیستها تن دهند و معادلات مربوط به صلح را بپذیرند یا باید ساکت شوند و در گوشه ای بنشینند. این حمله اخیر به سرزمین های اشغالی این پیام را داشت که غزه نه سازش را می پذیرد و نه در کنجی می نشیند و سکوت می کند تا کسانی چون محمد بن سلمان سرنوشت فلسطین را دو دستی تقدیم صهیونیست ها کند. غزه این پیام را مخابره کرد که راه حل در مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های صهیونیست ها است. حالا این عربستان و سران سازشکار کشورهای اسلامی همچون امارات هستند که بایستی خود را آماده برای مخالفت با صهیونیست ها کنند. راه حل فلسطین در سازش با صهیونیست ها نیست.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»