دیدبان
دیدبان بررسی کرد؛

نقش نخبگان بی‌تفاوت و مدیران فساد در ارتجاع از انقلاب

نقش نخبگان بی‌تفاوت و مدیران فساد در ارتجاع از انقلاب
به گزارش دیدبان؛ همان‌گونه که می‌دانید نخبگان جامعه و مدیران کشور در القای روحیه خودباوری به آحاد مردم نقش مؤثری دارند و در صورت عدم یا ضعف روحیه خودباوری بین آنان، روحیه و رویکرد ما نمی‌توانیم جایگزین ما می‌توانیم شده و به‌مرور بی‌تفاوتی و خودباختگی در آحاد جامعه افزایش می‌یابد. البته یکی از آفت‌هایی که موجب تضعیف «اعتماد به نفس ملی» می‌شود، به‌کارگیری مدیران نالایق و فاسد در سمت‌های اجرایی و تصمیم گیر کشور است. این دست از مدیران و مسئولین خودباخته که امروزه در کشورمان نیز کم نیستند، با کوچک‌ترین مشکل، دست نیاز به خارج از مرزها دراز می‌کنند. شاید به‌عنوان مثال مربوط کردن آب خوردن تا هوایی که مردم تنفس می‌کنند، به تحریم‌ها با هدف مذاکره یکی از این موارد باشد.
 
رهبر انقلاب سال‌ها پیش، مدیران ضعیف و فاسد کشور را به شاه سلطان حسین و شکست سلسله مقتدر صفویه تشبیه و عنوان کردند که «چنانچه کشور در دست شاه سلطان حسین‌ها بیافتند، کار نظام جمهوری اسلامی تمام خواهد بود». این سخن رهبر انقلاب امروز بسیار جای تأمل دارد؛ زیرا خودباختگی و خودکم‌بینی در نخبگان جامعه و مدیران کشور از یک‌سو و به دنبال آن تضعیف اعتماد به نفس ملی از سوی دیگر موجب شده است تا امروز به مردم این‌گونه القا شود که اکثر مشکلات کشور به خارج از مرزها مربوط است و برای حل مشکلات باید از دیگر کشورها کمک گرفت و از تعابیری همچون تعامل با دنیا، صلح جهانی استفاده می‌کنند و به‌گونه‌ای روحیه مذاکره و مصالحه جایگزین رویکرد مقاومت و ایستادگی شده است. این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه نه‌تنها به خارج از کشور مربوط نمی‌شود بلکه عامل بسیاری از مشکلات و بحران‌های کشور به آن دست از مدیران ناکارآمد، خودباخته و فاسد بازمی‌گردد.
 
امروز جامعه در شرایطی است که مردم نسبت به مسئولین و مدیران کشور ذهنیت منفی پیدا کرده‌اند زیرا مسئولین کشور به‌جای قبول اشتباهات خود و استعفا از سمت خود، همواره به دنبال فرار از پاسخگویی هستند. در بسیاری از موارد رژیم قبلی (حکومت پهلوی) یا دولت‌ها و مسئولین قبلی جمهوری اسلامی مقصر جلوه داده می‌شوند و چنانچه این دو سناریو موفق آمیز نباشد به موضوعات بین‌المللی همچون تحریم‌ها و مذاکره برای رفع تهدیدات نظامی را پیش می‌کشند. در این بین قشر نخبگانی جامعه نیز نسبت به این موضوع تقریباً بی‌تفاوت است و راهکار مناسب جهت رفع مشکلات کشور را ارائه نمی‌دهند.
 
به گفته رهبر انقلاب امروز خطر ارتجاع انقلاب پیش از پیش احساس می‌شود زیرا بسیاری از مسئولین در پوشش نظام جمهوری اسلامی همواره عملکرد خودشان را مثبت ارزیابی می‌کنند و حاضر به قبول اشتباهات خود نیستند و مدیران فاسدی نیز وجود دارند که منافع فردی و گروهی آن‌ها به منافع ملی ارجحیت دارد.
 
انتهای پیام//
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن