دیدبان

شرارت و حماقت ۳ گاو و انتفاضه چهارم

شرارت و حماقت ۳ گاو و انتفاضه چهارم

به گزارش دیدبان، «سید عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

روز دوشنبه ۲٤ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سالگرد روز نکبت، شیطان بزرگ در اقدامی نمادین و تبلیغاتی سفارت خود را به قدس شریف منتقل کرد و همین موضوع بلافاصله سبب شکل‌گیری انتفاضه چهارمِ ملت فلسطین شد. در باره علت این اقدام امریکایی‌ها گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های متفاوتی ارائه شده و می‌شود اما آنچه آشکار و عیان است اینکه محور شرارت عبری-غربی-وهابی تلاش می‌کند اقدام امریکا را یک پیروزی بزرگ به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی در افکار عمومی جهانی ثبت کند اما واقعیت و حقایق چیز دیگری را نشان می‌دهد.

۲۰ سال است که در منطقه غرب آسیا دو گفتمان غالب (گفتمان محور مقاومت در تقابل با گفتمان محور شرارت و نظام سلطه) آشکارا رو در روی هم صف‌آرایی کرده‌اند و قصه تقابل این دو گفتمان نقل افکار عمومی جهان شده‌است. مروری کوتاه بر وقایع و رخدادهای ۲۰ سال گذشته نشان می‌دهد که با انسجام و گسترش محور مقاومت هر سه‌ضلع محور شرارت در تمامی صحنه‌ها، بدون تردید بازنده میدان نبرد بوده‌اند.

۱ - ضلع عبری محور شرارت با شکل‌گیری انتفاضه دوم در هر عملیات (جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه، ۵۱ روزه و... و حمله اخیر به سوریه) با حقارت شکست را پذیرفته و اقدام به عقب نشینی و با التماس اعلام آتش‌بس کرده است.


۲ - ضلع غربی محور شرارت نیز در تمامی سناریوهای شیطانی خود (اشغال افغانستان و عراق، تولید و تجهیز تروریست‌های داعش و. . . ) با شکست مفتضحانه و خفت‌بار صحنه را به ایران واگذار کرده‌است.


۳ - ضلع وهابی محور شرارت هم بعد از پول‌پاشی‌ها، خرید دولت‌های عرب و تولید تروریسم القاعده، طالبان، النصره، داعش و... و قبول شکست‌های ذلیلانه اینک از همکاری خود با رژیم صهیونیستی پرده برداشته و به رغم همراه کردن برخی از دولت‌های حاشیه خلیج فارس در باتلاق یمن صدای ناقوس مرگ خود را می‌شنود.


محور شرارت عبری-غربی-وهابی با زر و زور و تزویر، تولید تروریسم، پروپاگاندا، ایجاد رعب و وحشت، بمباران پرحجم تبلیغاتی، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و...، تهدید و ارعاب، قشون‌کشی مستقیم، برپایی جنگ‌های نیابتی و. . . طی سال‌های متمادی سعی در تحقق اهداف شیطانی و استعماری خود داشته‌است ولی همواره با صلابت، رشادت و پایمردی رزمندگان محور مقاومت خاکریز به خاکریز عقب‌نشینی کرده‌اند.


آنچه که در منطقه غرب آسیا اتفاق افتاده و می‌افتد با برنامه‌ریزی و ارائه ترامپ نبوده‌ و ایشان فاقد استراتژی و برنامه مشخص برای این منطقه بوده و صرفاً به‌عنوان یک تاجر به دنبال کسب حداکثری منافع مادی است و تعویض و جابه‌جایی تمامی اعضای تیم وی دلیل روشنی بر بی‌برنامگی اوست و آنچه که هم اینک در سرزمین‌های اشغالی مشاهده می‌شود، محصول حماقت ترامپ و تیم وی است. واقعیت این است که صهیونیست‌ها بعد از اضمحلال و نابودی داعش به شدت به وحشت افتاده‌ و با توجه به خرافه‌پرستی شدید و باور به برخی پیشگویی‌ها به ترامپ به‌عنوان همان گاو زرد بنی‌اسرائیل نگاه کرده و حماقت‌های او را فرصتی طلایی می‌دانند تا با انتقال سفارت امریکا به قدس شریف عملاً پای امریکایی‌ها را به سرزمین‌های اشغالی باز کنند تا در پناه حضور مستقیم امریکا و حمایت‌های رژیم سعودی حاکم بر حجاز شاید بتوانند صحنه را به نفع خود تغییر دهند.

محور شرارت با این بدفهمی و بدمستی خطای استراتژیک و بسیار بزرگی را مرتکب شده و در نهایت بی‌شرمی، سبعیت، قصاوت و بی‌رحمی دهها انسان بی‌گناه را به پای نماینده بدشگون گاو زرد بنی‌اسرائیل قربانی کرده و هزاران نفر را نیز به خاک و خون کشیده تا شاید آب‌(روی) ریخته خود را به جوی بازگردانده و از محور مقاومت انتقام بگیرند. آنچه که این روزها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در قدس شریف مشاهده می‌شود پیوند سه نکبت (نکبت صهیونیستی، نکبت سامری و نکبت وهابی) با هم است اما آنچه که آلام و دردهای مسلمانان را در قتل‌عام فلسطینیان تشدید می‌کند بی‌شک سکوت مرگبار سران خائن برخی کشورهای عربی منطقه است که صدای اسرائیلی‌ها را می‌شنوند که فریاد سر داده‌اند که «امروز روز قدس اسرائیل است!» و صدای ضجه و فریاد هل من معین فلسطینیان و به خاک و خون کشیده شدن آنان را می‌شنوند و می‌بینند اما با سکوت ظالمانه خود از شرارت سه گاو (بن‌سلمان، نتانیاهو و ترامپ) حمایت می‌کنند و این همان چیزی است که حضرت امام راحل سلام‌الله علیه درباره سران کشورهای اسلامی فرموده بودند: «ابتلای اسلام امروز سران لال و کر و کور کشورهای اسلامی است که... ما با این لال‌ها و کرها و کورها چه کنیم (صحیفه نور ج۱۶ ص ۱۹۷)».


حاصل ناکامی‌های نظام سلطه در راستای «دین‌سازی»، «ملت‌سازی»، «دولت‌سازی» و «فرهنگ‌سازی» از طریق «ممانعت از پیوند بین مسلمانان»، «تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی»، «خنثی‌سازی انرژی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی»، «درگیر کردن انرژی و توان دولت‌ها و ملت‌های مسلمان» و... هم‌اینک توسط سه‌گاو (به ویژه گاو زرد بنی‌اسرائیل) در سرزمین‌های اشغالی شخم زده می‌شود و زمین فلسطین را برای رویش نسل جدیدی از مبارزان و انقلابیون مساعد می‌کنند که برخی از آثار این حماقت از این قرار است:

۱ - شکسته شدن شیشه عمر فلسطینیان سازشکار نظیر محمود عباس.


۲ - کم شدن فشار از روی سوریه و تقویت و استحکام حکومت سوریه.


۳ - الگوشدن نسل انقلابی غزه و انتقال فرهنگ سلحشوری و نوار غزه به کرانه باختری در استفاده از سلاح گرم به جای سنگ


٤ - ‌درک مشترک جهان اسلام در بی‌اعتمادی نسبت به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد.


۵ - تهییج افکار عمومی جهان اسلام نسبت به دولت‌های خائن و تکثیر موج نفرت عمومی علیه اسلام وهابی.


۶ - شروع انتفاضه چهارم پرشتاب‌تر و توفنده‌تر از سه‌انتفاضه قبلی.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن