دیدبان
نگاهی به مهم ترین مراکز اسرائیلی هدف قرار داده شده توسط ارتش سوریه

پایان افسانه «گنبد آهنیـن» در شب داغ جولان

پایان افسانه «گنبد آهنیـن» در شب داغ جولان

به گزارش دیدبان،سرانجام ارتش سوریه در بامداد پنج شنبه با شلیک ده ها موشک، حساس ترین مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف قرار داد. این حمله متعاقب تجاوز چندین باره صهیونیست ها به خاک سوریه بود. المیادین اعلام کرد که ١٠ مرکز مهم صهیونیست‌ها هدف دقیق بیش از 20 موشک‌ نیروهای مقاومت قرار گرفت،پس از آن ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از مواضع نظامی سوریه را هدف قرار داد و مدعی شد که این مراکز، پایگاه‌های ایران در سوریه هستند.جبهه جولان برای اولین بار از سال 1974 تاکنون با چنین تنشی روبه رو شده است.

دشمن صهیونیستی نمی‌خواهد سوریه و محور مقاومت میوه پیروزی‌های خود در سرنگونی پروژه خلافت داعش و تسلط بر دمشق را بچیند، به همین علت اسرائیلی‌ها از مدتی پیش حملات خود را به مراکز مختلف در سوریه افزایش داده و مدعی شدند که این حملات با هدف جلوگیری از تمرکز نیروهای ایرانی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام می‌شود، اما در نهایت به نظر می رسد آن چیزی که دشمن طی هفته‌های گذشته منتظر آن بود، بامداد پنج شنبه به وقوع پیوست و جبهه جولان اشغالی به عرصه جنگ واقعی تبدیل شد.

چند روز بعد از تنش‌های موجود در سرزمین های اشغالی و احضار نیروهای ذخیره و باز کردن پناهگاه‌ها ، سیل موشک ها از اراضی سوریه، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد و به مراکز نظامی متعدد رژیم ‌صهیونیستی اصابت کرد. اما آن چه که در حملات موشکی ارتش سوریه به مراکز حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی به چشم می خورد، فروریختن افسانه سامانه موشکی «گنبد آهنین» بود.

این سامانه موشکی با وجود تبلیغات بسیار رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت شکست ناپذیر آن و توانایی اش در مهار موشک های شلیک شده به سمت مواضع تل آویو، نتوانست موشک های ارتش سوریه را مهار کند. بدین ترتیب افسانه گنبد آهنین توسط کشوری که هفت سال درگیر جنگ نیابتی است، فرو ریخت و همین مسئله هزینه گزافی را به صهیونیست ها در نزد افکار عمومی تحمیل خواهد کرد.اما این حمله در زمان دقیقی نیز صورت گرفت. همزمان با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و دیدار با متحد ایران و سوریه. با هر چرتکه‌ای که حساب کنیم، نباید روس‌ها از این حملات مطلع شده باشند. نتانیاهو با این خیال راحت به روسیه سفر کرد که واحدهای اطلاعاتی امان و موساد به او گفته بودند که مقاومت فعلا قصد پاسخ گویی ندارد. او در مسکو خبر حمله موشکی به مواضع ارتش عبری را شنید و این بدترین ضربه‌ای بود که نتانیاهو می‌توانست در مواجهه با دشمنان سیاسی بی‌شمار خود در داخل دریافت کند.شاید برای تسکین نتانیاهو بود که معاون رئیس جمهوری روسیه دیروزتاکید کرد مذاکراتی درباره ارسال سامانه‌های موشکی روسی اس‌300 به سوریه در جریان نیست.

واحد 9900 به جای تی4

یکی از مراکزی که در حملات موشکی محور مقاومت هدف قرار گرفت، مقر بسیار سری ارتش رژیم صهیونیستی به نام «یگان جمع آوری تصاویر9900» است که یکی از سری‌ترین بخش‌های واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. تعیین مقر این یگان و منهدم کردن آن که از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای رصد تا عمق بیش از 80 کیلومتری داخل سوریه برخوردار بود، یک موفقیت بسیار بزرگ است. معمولا در طول ماه‌های گذشته این مرکز هیچ وقت از نیروهای متخصص خالی نبوده است و باید دید در زمان اصابت موشک‌ به این مرکز، چند نفر از متخصصان رژیم صهیونیستی در آن حضور داشتند.

به گزارش کانال اخبار سوریه، حمله به این مقر بسیار سری را که مدیریت پهپادهای رژیم صهیونیستی در سوریه را بر عهده داشت، باید تلافی دقیق و حساب شده به شهادت هفت نفر از واحد پهپادی سپاه پاسداران در فرودگاه تی4 ارزیابی کرد. صهیونیست‌ها هیچ وقت فکر نمی‌کردند که این گونه کیش و مات شوند، چرا که برای این رژیم آن چه بیش از همه چیز اهمیت داشته و دارد، حفظ نیروی انسانی، مخفی‌کاری و داشتن دست بالاتر است. از مراکز دیگری که هدف قرار گرفت، «مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی» ارتش عبری بود که مهم ترین نقش را در شهادت شهید مغنیه و شهید ا... ‌دادی داشت.

مرکز بالگردی نیز که منهدم شد، همان نقطه‌ای بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی برای شهادت این دو فرمانده پرواز کردند و با موشک‌های ضدزره خود خودروی آن ها را هدف قرار دادند و باعث شهادت آن ها و همراهان شان شدند.باید منتظر ماند و دیدکه اگر صهیونیست‌ها عرضه، شهامت، جسارت و مردانگی دارند که هیچ وقت نداشته و ندارند، آمار دقیق کشته‌های خود را همراه آن چند افسر شناسنامه‌دارشان که به هلاکت رسیده‌اند منتشر کنند. نه این که بگویند سرهنگ.... هنگام بازگشت از سفر به بند ایلات در جاده خودرویش چپ کرد و کشته شد. به هر روی،رژیم صهیونیستی بهترین و نخبه‌ترین نیروهایش را به همراه بهترین امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشت در واحد شنود فنی و الکترونیکی‌اش در جولان اشغالی مستقر کرده بود، این مرکز غروب روز گذشته نیز در حال هماهنگی با تروریست‌ها برای یورش به شهرک البعث در استان القنیطره بود و حتی تانک‌های این رژیم نیز در حمایت از این گروهک‌ها چند گلوله شلیک کرده بودند.

شبکه المیادین مراکز اسرائیلی هدف قرار داده شده در جولان را بدین گونه نام برد: مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی ،یگان جمع آوری تصاویر9900،مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال راداری،مرکز نظامی اصلی شنود شبکه‌های ارتباطاتی بی سیم و باسیم،ایستگاه های ارتباطات و ارسال اطلاعات،مقر یگان سلاح‌های دقیق دشمن در عملیات زمینی،فرودگاه بالگردهای نظامی،مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای تیپ 810،مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در حرمون،مقر زمستانی یگان موسوم به بنستیم .هرچند این مقرها مشخص نیست چه میزان آسیب دیده، اما هر گونه که حساب کنیم، فعلا صهیونیست‌ها دچار وحشت شده و مدام پیام می‌فرستند که ما نمی‌خواهیم جنگ گسترش پیدا کند!!

رحیم پور

پایگاه رصد

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن