دیدبان
فتح الله پریشان

تداوم مقاومت رمز پیروزی ملت هاست

تداوم مقاومت رمز پیروزی ملت هاست

به گزارش دیدبان،مردم ایران به ویژه تهران پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه در حمایت از مردم مظلوم سوریه و محکومیت اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در موشک پرانی به مواضع سوریه و همچنین محکومیت ترامپ در اعلام خروج رسمی از برجام راهپیمایی کردند و شعارهای همیشگی «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «حرف فقط یک کلام، آتش بزن به برجام» و پژواک بیان امام خامنه ای در باره رئیس جمهور زیاده خواه و عهدشکن آمریکا در قالب تابلوهایی با عنوان «ترامپ غلط می کند»، روح نشاط و خودباوری ویژه ای به این تجمع الهی دمید و پیام های بیشماری را به مخاطبان خود از داخل تا خارج، از مسئولان خودی تا مسئولان وحشی و پیمان شکن صهیونیستی و امریکایی تا اروپایی، دولت های منطقه تا ملت های مسلمان و افکار عمومی دنیا مخابره کرد.

لب اللباب این پیام، اصرار بر مقاومت و ایستادگی بر سر پیمانی است که ملت غیور ایران از امام قبل و فعلی اش آموخته است که خود ترجمان آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت«إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» است، یعنی گشایش واقعی در سایه سار استقامت و پایمردی بر ایمان و اعتماد به نصرت الهی و اتکا به داشته های درونی است نه دشمنان. این نکته دقیقا دلیل خروج آمریکا از برجام هم هست، یعنی مقاومت مردم و مسئولان ایران باعث شد هدفگذاری اصلی آمریکایی ها از برجام که کنترل و مهار ایران از پیشروی اقتدار و نفوذ منطقه ای بود، به سنگ بخورد و ترامپ گریزی جزء خروج از برجام نداشت.    

پیام دیگر، معرفی روشن و آشکار چهره واقعی دشمنان به مثابه نهادینه شدن خدعه و فریب کاری در ذات انهاست که خود به شیطانی مجسم تبدیل شده اند که کبر و نخوت خودبرتربینی موجب هلاکت آنها خواهد بود. این موضوع پس از سه سال مذاکره در برجام از سوی آمریکا نشان داده شد و رژیم صهیونیستی نیز به دلیل نگرانی از موجودیت و امنیت خود، روندی از ترتیبات امنیتی و نظامی و سلسله اقدامات نظامی پیش دستانه را آغاز کرده تا مانع خروج آمریکا از سوریه و منطقه غرب آسیا شود؛ چرا که این خروج آمریکا از منطقه و به ویژه سوریه را مصادف با قرار گرفتن این رژیم منحوس در مسیری می داند که پایانی نامیمونی را برای آن رقم خواهد زد. موشک پرانی های بی حاصل رژیم غاصب اسرائیل به دلیل همین نگرانی تحلیل می شود. تل آویو امروز نگران تکرار وقایع و شرایطی در سوریه است که پس از خروج آمریکا ازعراق در سال 2010 اتفاق افتاد. پس این حمله ارزش نظامی ندارد و تنها از روی رعب دهشتناکی است که این رژیم از آینده محتوم و محکوم به شکست خود دارد.

پیام بعدی حضور مردم در راهپیمایی مردم در سراسر ایران، ضرورت تداوم حمایت از خط و جبهه مقاومت است. پاسخ‌های واکنشی ارتش سوریه که از سال 1974 میلادی به این طرف برای اولین بار است که به تهاجم این رژیم انجام می شود، در واقع واکنش مقتدارانه نظامی است که به رغم درگیری با جبهه وسیعی از قدرت و ثروت بین المللی وارد هفتمین سال ایستادگی بر سر مواضع حق خود شده و نشان داد که حتی با شلیک حدود 57 خمپاره و کاتیوشا نیز می توان پوشالی بودن قدرت ارتش غاصب صهیونیستی را به همگان نشان داد. تل آویو نگران شکل‌گیری جنبش مقاومتی تازه ای در درون سوریه علیه مناطق اشغالی است که این بار از جولان آغاز خواهد شد. این حداقل پاسخ دولت و ارتشی است که در ماه‌های اخیر بارها و بارها زیر حملات موشکی و هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

پایگاه بصیرت

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»